لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۰ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۹

افزایش امیدواری افغانستان برای راه یافتن به مرحلۀ بعدی جام جهانی کریکت


بازیکنان تیم کریکت افغانستان امیدوار هستند که در بازی پیش رو، با پیروزی در مقابل بنگله‌دیش به مرحلۀ بعدی مسابقات جهام جهانی بیست اووره راه‌ پیدا کنند.
بازیکنان تیم کریکت افغانستان امیدوار هستند که در بازی پیش رو، با پیروزی در مقابل بنگله‌دیش به مرحلۀ بعدی مسابقات جهام جهانی بیست اووره راه‌ پیدا کنند.

با شکست آسترالیا در بازی‌های جهانی بیست اووره کریکت، امیدواری تیم ملی کریکت افغانستان برای رسیدن به مرحلۀ نیمه نهائی این مسابقات به شدت افزایش یافته است.

افغانستان در مسابقات هشت تیم برتر کریکت تا حال دو بازی کرده است که اولین بازی آن را در برابر هند، با شکست پشت سر گذاشته شد اما در بازی دوم، تیم آسترالیا را که چندین‌بار قهرمانی دنیا را کسب کرده است را شکست داد.

بعد از این پیروزی کپتان تیم افغانستان راشد خان در صحبت با اعضای تیم خود گفت که آن‌ها به بازی‌های نیمه نهائی و نهائي بسیار نزدیک می‌باشند، ولی باید زحمت بیشتر بکشند.

راشد خان: ما پیروزی‌های بیشتر آماده هستیم
اعضای تیم ملی کریکت افغانستان
اعضای تیم ملی کریکت افغانستان

«متوجه باشید که بازی نهائی دور نیست. ما به چنان یک تیمی شکست دادیم که تا توپ‌زن شماره ۹ هم در آن شامل است. ولی این را باید در ذهن خود داشته باشیم که ما برای پیروزی آمده‌ایم و این باید اراده همه باشد. ببینید که اگر ما تمرکز داشته باشیم هیچ تیم دنیا از دست ما نجات پیدا نخواهد کرد. اگر کریکت باشد و یا فوتبال ..... هدف بعدی ما بنگه دیش است . جشن و خوشی را بگذارید برای مردم، تمرکز ما چیزی دیگریست . بردن از آسترالیا برای ما بردن جام قهرمانی نیست و تا وقتی که ما جام واقعی را بدست نیاورده ایم ، جام جهانی برای ما وجود ندارد.»

سخنان راشد خان را دیروز صفحه فیسبوک کریکت بورد به نشر رسانده بود. تیم افغانستان در بازیهای جهانی بیست اووره در گروپ اول هشت تیم برتر با هند، آسترالیا و بنگله‌دیش یک‌جا است.

هند در صدر این گروپ قرار دارد که پیش از پیش دو بازی را برنده شده و آمار و ارقام خوبی دارد.

برای رسیدن به بازی‌های نیمه نهائی، چند راه پیچیده وجود دارد اما از همه اول‌تر، تیم ملی کریکت افغانستان باید در برابر بنگله‌دیش پیروز شود و پیروزی آن با تفاوت زیاد باشد. از طرف دیگر آسترالیا باید در بازی بعدی خود شکست بخورد و یا با تفاوت کم، پیروزی به‌دست آورد، در چنین حالت اوسط افغانستان بلند می‌رود.

احمد فرهاد فدائی مبصر جهانی کریکت در صحبت با رادیو آزادی در این مورد توضیحات بیشتر داد:

«افغانستان فقد نیاز دارد که بنگله دیش را شکست بدهد به‌خاطری که دو امتیاز با برد به مقابل آسترالیا را از قبل دارد. اگر آسترالیا بازی خود را در مقابل هند می‌برد، چهار امتیازه می‌شد، از نقطۀ نظر نرخ دوش یا نت رنز ریت آسترالیا پیش هست . گفته می‌شود که شاید نیازی باشد که تقریبا با تفاوت ۳۶ رنز و یا بیشتر افغانستان بنگله‌دیش را شکست بدهد می‌تواند که افغانستان به مرحله نیمه نهائی سعود بکند. و یا همچنان اگر هدفی برای افغانستان تعین می‌شود و افغانستان این هدف را در ۱۵ عشاریه ۴ اوور تکمیل بکند.»

این اولین بار است که افغانستان در مسابقات جهانی هشت تیم برتر کریکت بازی میکند و چانس پیدا میکند که به بازی های نیمه نهائی داخل شود.

در مسابقات کنونی کریکت که به میزبانی مشترک امریکا و ویست اندیز برگذار شده و تا ۲۹ ماه جون دوام می‌کند افغانستان تا حال از شش بازی در چهار آن پیروز شده و دو بازی را باخته است.

در دور گروپی افغانستان به یوگندا، پاپوانیو گینی و نیوزیلند شکست داد و در برابر ویست اندیز شکست خورد. در مسابقات هشت تیم برتر از هند شکست خورده و در برابر آسترالیا برنده شد.

XS
SM
MD
LG