لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۵

ادامه درگیری‌های اسرائیل و حزب‌الله؛ تلفات بمباران لبنان به ۵۵۸ تن رسید


اسرائیل: ده‌ها حمله هوایی به مراکز حزب‌الله انجام دادیم؛ حزب‌الله به اهداف اسرائیلی راکت شلیک کردیم.
اسرائیل: ده‌ها حمله هوایی به مراکز حزب‌الله انجام دادیم؛ حزب‌الله به اهداف اسرائیلی راکت شلیک کردیم.

اسرائیل و حزب‌الله لبنان امروز هم به حملات خود علیه یکدیگر ادامه دادند. شمار کشته‌شدگان بمباران دیروز اسرائیل بر جنوب و شرق لبنان به تقریباً ۵۵۸ تن رسید و هزاران نفر دیگر از جنوب لبنان به‌سوی بیروت فرار کردند. مقامات لبنانی اعلام کردند که حداقل ۵۰ کودک و ۹۴ زن در میان کشته‌شدگان قرار دارند و ۱۸۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

حزب‌الله اعلام کرد که شب گذشته به‌سوی هشت هدف در اسرائیل، از جمله یک کارخانه ساخت مواد منفجره در شهر زیخرون که در ۶۰ کیلومتری مرز قرار دارد، راکت پرتاب کرده است. از سوی دیگر، ارتش اسرائیل اعلام کرد که ۵۵ راکت از لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شده که باعث آتش‌سوزی و آسیب به ساختمان‌ها شده است. مقامات اسرائیلی اعلام کردند که ده‌ها حمله هوایی به مراکز و ساختمان‌های حزب‌الله، از جمله پایگاه‌های پرتاب راکت انجام داده‌اند.

حملات دیروز یکی از شدیدترین حملات اسرائیل به لبنان پس از جنگ حزب‌الله و اسرائیل در سال ۲۰۰۶ تلقی می‌شود. یک روز پیش از این حملات، حزب‌الله لبنان در روز یکشنبه صد راکت به‌سوی شمال اسرائیل شلیک کرد. خبرگزاری دولتی لبنان گزارش داده است که امروز مردم در شهر بعلبک در شرق لبنان در مقابل نانوایی‌ها و پمپ‌بنزین‌ها صف کشیده‌اند. همچنین ترافیک سنگینی در جاده‌های منتهی به مرزهای سوریه به وجود آمده است.

اگرچه اسرائیل مدعی است که حملاتش صرفاً به مراکز حزب‌الله بوده، اما تصاویر ماهواره‌ای آمریکا که راکت‌ها را رصد می‌کند و امروز در دسترس خبرگزاری آسوشیتد پرس قرار گرفته است، نشان می‌دهد که این حملات هوایی در شعاع ۱۷۰۰ کیلومتر مربع از جنوب لبنان صورت گرفته‌اند. تصاویر ماهواره‌ای حاکی از اصابت به مناطق متعددی در جنوب لبنان، از جمله دره بقاع و وقوع آتش‌سوزی در آنجاست.

هزاران لبنانی به سمت بیروت فرار کردند
هزاران لبنانی به سمت بیروت فرار کردند

پس از آغاز جنگ در هفتم اکتوبر گذشته در نوار غزه، حزب‌الله لبنان برای حمایت از جنگجویان فلسطینی به حملات راکتی علیه اسرائیل رو آورده است. اسرائیل نیز با حملات هوایی سنگین و کشتن چندین فرمانده ارشد حزب‌الله پاسخ داده و هشدار داده است که به حملات خود ادامه خواهد داد.

ارتش اسرائیل اعلام کرده که در حال حاضر برنامه‌ای برای عملیات زمینی در لبنان ندارد، اما تأکید کرده است که برای چنین عملیاتی آمادگی دارد.

XS
SM
MD
LG