لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۴

کنایه‌زنی ترامپ به رسانه‌ها در جشن صد روزه شدن ریاست جمهوری خود


دونالد ترامپ صدمین روز آغاز به کار خود در مقام رئیس جمهور ایالات متحده را در جمع حامیانش در پنسیلوانیا جشن گرفت، جشنی که با انتقاد شدید از جریان اصلی رسانه‌های آمریکا همراه بود.

شامگاه شنبه ۹ اردیبهشت زمانی که انجمن خبرنگاران کاخ سفید بنا به رسم هر ساله‌ای مهمانی شامی را در واشینگتن برگزار می‌کرد، دونالد ترامپ برخلاف روسای جمهور پیشین آمریکا در این مهمانی حاضر نشد و به جای آن برای حامیانش که در هریزبرگ پنسیلوانیا گردآمده بودند سخنرانی کرد: «جز پنسیلوانیا هیچ جای دیگری نبود که ترجیح بدهم این رخداد ۱۰۰ روزه شدن را آنجا جشن بگیرم.»

وی در ادامه اظهار داشت: «جماعت زیادی از بازیگران هالیوود و اعضای رسانه‌های واشینگتن در تالار هتلی در پایتخت ما همدیگر را تسلی می‌دهند... آنها به بهانه مهمانی شام خبرنگاران کاخ سفید دور هم جمع شده‌اند، بدون رئیس جمهور. و من بیش از این نمی‌توانم شاد باشم که صد مایل دورتر از آن باتلاق واشینگتن هستم و شامگاهم را با شما می‌گذرانم که جمعیت بسیار بزرگ‌ و مردم به مراتب بهتری هستید.»

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی از این رخداد می‌نویسد که در طول ۳۶ سال گذشته این نخستین بار است که رئیس جمهور آمریکا در مهمانی شام خبرنگاران کاخ سفید حاضر نمی‌شود. رونالد ریگان، رئیس جمهور سابق آمریکا، یک‌بار این مهمانی را از دست داد آن هم به این خاطر که در بیمارستان بستری بود، اما حتی در آن حال نیز از طریق تلفن با مهمانان ارتباط برقرار کرد.

ریچارد نیکسون آخرین رئیس جمهور آمریکا بود که توانست از حضور در این مهمانی شام سر باز بزند.

دونالد ترامپ رسانه‌های جریان اصلی آمریکا را به تحریف واقعیات و تخریب دولت متهم می‌کند و حتی در یک مورد از آنها به عنوان «دشمنان مردم آمریکا» نام برده است. وی از اسفند ماه گذشته تاکید کرده بود که در مهمانی شام رئیس جمهور و خبرنگاران کاخ سفید شرکت نمی‌کند.

به جای این مهمانی، آقای ترامپ روز شنبه در پنسیلوانیا دو فرمان اجرایی دیگر را امضا کرده که یکی از آنها دستور بازبینی همه قراردادهای تجاری ایالات متحده و دیگری دستور تشکیل دفتر سیاست‌های تجاری و تولیداتی است.

XS
SM
MD
LG