لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۸

یک هیأت امریکایی انتخابات افغانستان را مورد بررسی قرار داد


جان بوهنر رییس مجلس نماینده گان امریکا
جان بوهنر رییس مجلس نماینده گان امریکا
یک هیأت از مقامات بلند رتبه امریکایی به هدف بررسی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان وارد این کشور شده بود.

جان بوهنر رییس مجلس نماینده گان امریکا ریاست هیأتی از اعضای حزب جمهوریخواه این مجلس را به عهده داشت که از افغانستان دیدن کرد.

دفتر جان بوهنر می گوید، هدف این سفر آن بود تا بار دیگر روی خواست ادامه حضور نیرو های امریکایی در افغانستان تاکید گردیده و هم انتخابات اخیر ریاست جمهوری در افغانستان مورد بررسی قرار گیرد.

جان بوهنر رییس مجلس نماینده گان امریکا و هفت عضو دیگر جمهوریخواه این مجلس، در دیدار دو روزهء شان از افغانستان که به روز یکشنبه آغاز شد با نیرو های امریکایی مستقر در افغانستان، سفیر امریکا در کابل و قوماندان نیرو های به رهبری ناتو در افغانستان ملاقات کردند.

آژانس خبری رویترز می نویسد، هدف انتخابات ریاست جمهوری شورا های ولایتی شانزدهم حمل در افغانستان، انتخاب دموکراتیک جانشین رییس جمهور کرزی بعد از 12 سال قدرت در حالی است که نیرو های خارجی قرار است این کشور را ترک کنند.

رییس جمهور بارک اوباما پلان دارد اکثر یا احتمالاً تمام نیرو های امریکایی را از افغانستان تا پایان امسال خارج کند و جنگی را که به دنبال حملات تروریستی یازدهم سپتمبر سال 2001 آغاز شد، خاتمه دهد.

اوباما می خواهد هشت هزار نیرویش را برای آموزش قوای افغان و فعالیت های ضد تروریستی در افغانستان بگذارد ولی رییس جمهور کرزی از امضای موافقنامهء ابا ورزیده است که به چنین یک کار اجازه می دهد.

اعضای حزب جمهوریخواه کانگرس امریکا خواهان باقی ماندن نیرو های بیشتر امریکایی در افغانستان اند و می گویند، می خواهند از تکرار مشکلاتی مشابه عراق جلوگیری شود که با خروج تمامی نیرو های امریکایی از عراق در سال 2011، دامنگیر آنکشور شد.

آنها رییس جمهور اوباما را مورد انتقاد قرار داده و می گویند، فیصله خروج کامل نیرو ها از عراق باعث افرایش خشونت های فرقوی در آن کشور شد.

دفتر جان بوهنر گفته است، هدف این سفر اعضای ارشد مجلس نماینده گان امریکا به افغانستان، رساندن یک پیغام واضح و روشن است که این مجلس، خواهان ادامهء حضور تعدادی از نیرو های امریکایی در افغانستان می باشد.
XS
SM
MD
LG