لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۱

اتحادیه اروپا یک میلیارد یورو با اوکرائین کمک می کند


اتحادیه اروپا امروز کمک پولی تقریباً یک میلیارد یورویی را برای اوکرائین رسماً تصویب کرد.

این اقدام در جریان نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ صورت گرفت.

اتحادیه اروپا همچنان از وضع تحریم های تازه علیه برخی افراد در اوکرائین که در فساد مالی دخیل بوده اند، نیز خبر داد.

اتحادیه اروپا امروز توافق کرد که برای اوکرائین حدود یک میلیارد یورو کمک می کند تا برخی نیازمندی هایش را در عرصه مالی با آن رفع سازد.

در گذشته شش صد و ده میلیون یورو برای اوکرائین وعده داده شده بود که تا حالا پرداخته نشده است.

در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ همچنان نام های چهار تن را در فهرست هژده نفری قرار دادند که دارایی های شان منجمد می شوند.

این افراد بخاطر اختلاس مالی در اوکرائین با چنین تحریم روبرو شده اند.

ویلیم هیگ وزیر خارجه بریتانیا هنگام رسیدن در اجلاس لوگزامبورگ خواهان وضع تحریم های بیشتر علیه روسیه، در واکنش به گسترش بحران توسط این کشور در شرق اوکرائین شد.

سایر مقام های اروپایی در این مورد اندکی محتاطانه صحبت کرده اند.

کارل بیلد وزیر خارجه سویدن گفت، امیدوار است که یک دیدار چهار جانبه میان اوکرائین، روسیه، امریکا و اتحادیه اروپا برگزار شود:

« وضعیت کاملاً واضح است. چیزی را که ما دیدیم، همین است که روس ها به صورت چشمگیر، ستراتیژی بی ثباتی علیه اوکرائین را گسترش داده اند. این را ما همین حالا که صحبت می کنیم، می نگریم. فکر کنم خیلی مهم است که حالا با امیدواری، یک دیدار میان اوکرائین، روسیه، امریکا و اتحادیه اروپا در ژنیف برگزار شود. نمی دانم اما خیلی به صورت واضح از روسیه می خواهم تا ستراتیژی بی ثباتی اش را پایان دهد.»

در این میان، جین اسیل بورن وزیر خارجه لوگزامبورک که کشورش میزبان نشست امروز بود گفت که تنها تحریم ها، مشکلات را حل نخواهد کرد.

پیش از این هم اتحادیه اروپا، برخی تحریم ها را علیه مسافرت شماری از مقام های روسی و منجمد ساختن دارایی های بعضی از آنها وضع کرده و از تحریم های اقتصادی بیشتر هشدار داده بود.

در اوکرائین، الکساندر تورچینوف سرپرست ریاست جمهوری آن کشور گفته که حکومت وی مخالف همه پرسی ملی بخاطر تشکیل حکومت نو اوکرائین نیست.

تورچینوف امروز در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که همه پرسی می تواند در روز انتخابات ریاست جمهوری اوکرائین برگزار شود.

انتظار می رود انتخابات اوکرائین به تاریخ بیست و پنجم ماه می برگزار شود.
XS
SM
MD
LG