لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۳

سفیر امریکا: رییس جمهور آینده افغانستان سند امنیتی را امضا میکند


سفیر ایالات متحده امریکا در کابل می گوید، کشورش در پروسه انتخابات افغانستان بی طرف بوده و از کدام کاندید خاص در انتخابات ریاست جمهوری حمایت نمی کند.

جیمز کننگهام سفیر امریکا در افغانستان ابراز امیدواری کرد که رییس جمهور آینده این کشور امضای توافقنامه امنیتی میان کابل و واشنگتن را در اولویت های کاری خود قرار دهد.

این مقام امریکای می گوید که کشورش انتظار می کشد تا با روی کار آمدن حکومت جدید در افغانستان این توافقنامه امضاء شود.

او گفت تا زمانی که این موضوع روشن نشود ایالات متحده نمی تواند برنامه های اساسی خود را در افغانستان طرح کند.

سفیر امریکا در کابل گفت، در جریان سفرش به هرات با سید فضل الله وحیدی والی هرات پیرامون مسایل انتخابات نیز بحث کرده و دو طرف دیدگاه مشابه نسبت به این پروسه داشته اند.

آقای کننگهام همچنان نشست دیگری را با مولوی خداداد صالح رئیس شورای علمای حوزه غرب انجام داده و ترور میر فاروق حسینی سخنگوی نهادهای دینی در حوزه غرب از سوی افراد مسلح را محکوم کرد.

این مقام امریکایی در حالی از هرات بازدید می کند که چند روز قبل مقامات پولیس فردی را که قصد حمله تروریستی بالای قنسلگری امریکا در هرات را داشت بازداشت کردند.

او از وضعیت امنیتی نماینده گی سیاسی کشورش در هرات ابراز نگرانی کرده و همچنان تاکید کرد که کارمندان امنیتی آنان همراه با نیروهای امنیتی در ولایت هرات تدابیر خاص را به خاطر جلوگیری از حملات احتمالی تروریستان روی دست دارند.


شاه پور صابر، هرات
XS
SM
MD
LG