لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۶

جو بایدن روی حمایت واشنگتن از اوکرایین تاکید کرد


جو بایدن معاون رییس جمهور امریکا روی حمایت واشنگتن از اوکرایین در تلاش این کشور برای آینده بهتر تعهد سپرد. بایدن می گوید، راه دشوار است ولی مردم اوکرایین دراین راه، تنها نخواهند بود. آقای بایدن این مساله را امروز در جریان دیدار با آرسینی یاتسینیوک صدراعظم اوکرایین ابراز داشته افزود، هستند کسانی که می خواهند اوکرایین را تجزیه کنند، ولی اوکرایین یک کشور واحد است و واحد خواهد ماند.

جو بایدن معاون رییس جمهور امریکا گفت:
"چنانچه من گفتم، امروز کسانی هستند که تلاش دارند اوکرایین را پارچه پارچه کنند و ما در مبارزه شما برای آینده تان، با شما هستیم."

معاون رییس جمهور امریکا همچنان گفت، وقت آن است که روسیه به تعهدات خود در موافقتنامه صلح ژینو که هفته گذشته انجام داد، عمل کند. او گفت، وقت آن است که روسیه صحبت نه، بلکه عمل کند تا تنش ها در اوکرایین را کاهش دهد.
بایدن افزود:
"ما اجازه نخواهیم داد که این معضله به یک پروسهء پایان ناپذیر مبدل شود."

وی هشدار داد که اگر روسیه در کاهش خشونت ها ناکام بماند، با انزوای بیشتر مواجه خواهد شد.

مسکو و واشنگتن یکدیگر را متهم به عملی نکردن موافقتنامهء ژینو می کنند که هفته گذشته از سوی روسیه، اوکرایین، امریکا و اتحادیه اروپا امضا شد. این موافقتنامه از جدایی طلبان اوکراینی حامی روسیه می خواهد، ساختمان های حکومتی را که اشغال کرده اند ترک نموده و سلاح شان را به زمین بگذارند.

معاون رییس جمهور امریکا همچنان اعلان کرد که کشورش 50 میلیون دالر اضافی را به حکومت اوکرایین به هدف اصلاحات سیاسی و اقتصادی کمک می کند.

واشنگتن در یک اقدام جداگانه قبلا، وعدهء دادن هشت میلیون دالر کمک های غیر نظامی را به نیروهای امنیتی اوکرایین داده است که شامل وسایل خنثی کننده ماین ها و عراده جات می باشد.

جو بایدن از حکومت جدید اوکرایین خواست با فساد موجود در آن کشور که بایدن آن را مرض سرطان عنوان کرد، مبارزه کند.

آرسینی یاتسینیوک صدراعظم اوکرایین به نوبه خود گفت، نیروهای خاص روسی در شرق اوکرایین عملیات آشوب گرانه را به پیش می برند تا انتخابات 25م ماه می را مختل سازند.

وی از مسکو خواست این نیروها را از اوکرایین خارج کند. یاتسینیوک همچنان از روسیه خواست، قوایش را از کریمیا خارج کند.

آرسینی یاتسینیوک صدراعظم اوکرایین گفت:
"ما می خواهیم که همسایه های روسی ما فوراً نیروهای خاص شان را از شرق اوکرایین خارج سازند، اردوی شان را از کریمیا خارج کنند و صفحهء شرمناک اشغال یک کشور مستقل توسط نیروهای روسی را، بگردانند."

جو بایدن بلندترین مقام امریکایی است که از آغاز بحران اوکرایین و روسیه تا به حال از کیف دیدن می کند.

بایدن امروز در ختم دیدار دو روزه اش از کیف با الکساندر تورچینوف سرپرست ریاست جمهوری اوکرایین دیدار داشت. وی همچنان با رهبران چند حزب سیاسی به شمول سه تن از کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری 25م می ملاقات کرده است.
XS
SM
MD
LG