لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۹

پردیس: کمیسیون انتخابات در انجام وظایف خود مستقلانه عمل کند


هر چند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی یک دست آورد مهم برای افغانستان خوانده می شود اما اعلام نتایج به شکل شفاف آن آرزو و خواست مردم و جامعه مدنی می باشد.

شوراهای قومی و برخی از اعضای جامعه مدنی روز چهارشنبه در نشست مشترک خبری نتایج انتخابات را مهم عنوان کردند و از کمیسیون مستقل انتخابات خواستند که در این مرحله حساس مسوولیت خویش را به طور صادقانه انجام داده و تحت هیچ نوع تاثیر قرار نگیرد.

احمد شاه پردیس یکی از اشتراک کننده گان این نشست و همچنان معاون شورای قومی ستانکزی از حکومت و کمیسیون های انتخاباتی خواست که اراده و باور مردم را نسبت به انتخابات در نظر بگیرند:

" از حکومت افغانستان، رسانه ها و ادارات کمیسیون انتخاباتی می خواهیم که شفافیت را حفظ کنند. مردم را بگذارند که به اساس اراده خود شان زعیم خود را انتخاب نمایند و همچنان از ناظرین بین المللی می خواهیم که بی طرف باشند. "

آنان همچنان از کمیسیون های انتخاباتی تقاضا کردند تا به شکایات انتخاباتی رسیده گی کرده و به صورت شفاف نتایج ابتدایی و نهایی انتخابات را اعلام کنند.

در این حال مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات می گویند که این کمیسیون در انجام وظایف اش مستقلانه عمل کرده و تحت فشار هیچ فرد و یا ارگانی قرار نخواهند گرفت.

کمیسیون مستقل انتخابات وعده سپرده است که پس از جدا کردن آرای تقلبی از آرای واقعی، نتایج نهایی انتخابات را به تاریخ 24 ماه ثور اعلام می کند.

پیش از این هم نهاد های نظارت از انتخابات و احزاب سیاسی از کمیسیون مستقل انتخابات خواستند که آرای تقلبی را از آرای واقعی جدا سازند تا مشروعیت و شفافیت انتخابات زیر سوال قرار نگیرد.


لیزا حیدری
XS
SM
MD
LG