لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۲

روسیه تمرینات نظامی را درامتداد سرحدات با اوکرایین آغاز کرد


نیروهای امریکایی که برای اشتراک در تمرینات نظامی از ایتالیا به پولند رسیده اند
نیروهای امریکایی که برای اشتراک در تمرینات نظامی از ایتالیا به پولند رسیده اند
نیروهای روسی تمرینات نظامی را در نزدیک سرحد با اوکرایین آغاز کرده اند. گفته شده است این اقدام در عکس العمل به تقویت قوای ناتو در پولند و کشور های بالتیک اتخاذ شده است. این اقدام روسیه در حالی صورت می گیرد که حکومت اوکرایین یک عملیات نظامی را علیهء جدایی طلبان در شهر سلویانسک آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه می گوید، جابه جا سازی نیروهای حکومتی در شرق اوکرایین جنایت جدی مقامات اوکرایین در مقابل مردم عام این کشور است.

وزیر دفاع روسیه می گوید، نیروهای روسی تمرینات نظامی را در نزدیک سرحد با اوکرایین آغاز کرده اند. این تمرینات در پاسخ به اقدام نظامی اوکرایین علیهء جدایی طلبان حامی روسیه و هم در عکس العمل به تقویت قوای ناتو در پولند و کشور های بالتیک صورت می گیرد.

سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه می گوید، کشورش بعد از آن مجبور به عکس العمل شد که اردوی اوکرایین امروز عملیات نظامی را برای اخذ کنترول محلاتی آغاز کرد که جدایی طلبان آن را در سلویانسک اشغال کرده اند. گزارش شده است که در جریان این عملیات نظامی قوای اوکرایین 5 جدایی طلب حامی روسیه کشته شدند.

سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه ادعا دارد که بیش از 11 هزار نیروی اوکراینی دراین عملیات علیهء افراد ملکی در یک منطقه روسی زبان نشین اوکرایین شرکت داشتند.
به گفتهء شویگو دراین عملیات از زره پوش ها، تانک ها و طیاره ها استفاده شده است. شویگو نیروهای اوکراینی را ماشین نظامی عنوان کرده گفت، اگر این عملیات آنها متوقف نشود منتج به مرگ و زخمی شدن افراد بیشتر خواهد شد.

وزیر دفاع روسیه همچنان گفت، تمرینات پلان شدهء ناتو در پولند و کشورهای بالتیک، برای ختم خشونت ها در اوکرایین کمک نمی کند.

ولادمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز گفته است جابه جا سازی نیروهای حکومتی در شرق اوکرایین جنایت جدی مقامات آن کشور در مقابل مردم عام اوکرایین است.

در این حال سرگی لاوروف وزیر خارجهء روسیه گفته است، ایالات متحده امریکا باید با استفاده از نفوذش کیف را قانع سازد تا به تعهدات که در جلسهء هفته گذشته در ژینو کرده بود، عمل کند.

از سوی دیگر بارک اوباما رییس جمهور امریکا گفته است، روسیه به اجرای توافقنامهء ژینو که هدف آن کاهش بحران در اوکرایین است پابند نیست و تا حال، اقداماتی را برای عملی کردن این موافقتنامه روی دست نگرفته است.
XS
SM
MD
LG