لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۳

عبدالله و احمدزی روی مسایل مربوط به تفتیش آرا گفتگو کردند


دوکاندید ریاست جمهوری پس از توافق با همدیگر برای نخستین بار روی مسایل مربوط به روند تفتیش آرا گفتگو کردند.

پس از توافق میان دو تیم انتخاباتی به میانجیگری وزیر خارجه امریکا و سازمان ملل متحد، این نخستین بار است که دوکاندید ریاست جمهوری روی مسایل مربوط به پروسه انتخابات با هم ملاقات می کنند.

اعضای تیم های انتخاباتی اصلاحات و همگرایی و تحول و تداوم این ملاقات را که به روز سه شنبه در منزل اشرف غنی احمدزی صورت گرفت موثر و امیدوار کننده می دانند.

عباس نویان یکی از اعضای تیم تحول و تداوم در صحبت با رادیو آزادی در مورد جزئیات این نشست چنین گفت:

" با هم دیگر دیدار دوستانه و صمیمانه داشتند در مورد همکاری های بعدی در پروسه تفتیش آرا و همچنان هماهنگی های مطبوعاتی با همدیگر صحبت کردند کدام فیصله هم صادر نشد."

نامزدان ریاست جمهوری نا وقت روز شنبه هفته جاری به میانجیگری وزیر خارجه امریکا و نماینده سازمان ملل متحد با هم روی تفتیش صد درصد آرا و ایجاد حکومت وحدت ملی توافق کردند.

با این توافق بن بست که به اساس جنجال ها و بی اعتمادی ها میان تیم اصلاحات و همگرایی و کمیسیون های انتخاباتی بوجود آمده بود درهم شکست.

از سوی هم اعضای تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله می گویند دو کاندید در این نشست با هم تبادل نظر کرده و خواهان همکاری تیم های تخنیکی در پروسه تفتیش آرا شدند.

فاضل سنچارکی سخنگوی این تیم می گوید در این دیدارعبدالله عبدالله روی شفافیت پروسه تفتیش آرا تاکید کرد:

"جناب داکترصاحب عبدالله اظهار خوشی کردند از این که یک تفتیش وسیع و سرتاسری صورت می گیرد بالای آرای مردم افغانستان و مهم اینست که یک نتیجه شفاف بدست بیاید که این نتیجه شفاف مشروعیت سیاسی را تامین بکند در افغانستان و گفتن تیم های که وظیفه دارند می توانند خود شان این پروسه را آغاز کنند."

اعضای این تیم ها می گویند، این گفتگوها در روز های آینده نیز ادامه خواهد داشت و هر دو کاندید تلاش می کنند تا یک حکومت قابل قبول مردم را در افغانستان بوجود آورند.

این ملاقات و گفتگو در حالی صورت می گیرد که قبل از توافق دو کاندید به میانجگری وزیر خارجه امریکا مردم نگران بودند که ممکن اختلافات و جنجال های انتخاباتی کشور را به بحران بکشاند.

جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG