لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۹

سالنگی: حمله بر میدان هوایی کابل با کشته شدن 5 انتحار کننده پایان یافت


ایوب سالنگی معین ارشد وزارت امور داخله افغانستان به رسانه ها گفته است، جمعاً 5 انتحار کننده بودند که یک تن آنها قبل از داخل شدن به تعمیر نیمه کاره خود را منفجر ساخته و چهار تن دیگر آنها با نیروهای خاص افغان مقاومت کردند که بلاخره بعد از چندین ساعت همه مهاجمان از پا درآورده شدند.
مخالفین مسلح دولت حوالی ساعت 4 و نیم صبح امروز داخل یک ساختمان نیمه کاره در شمال میدان هوایی بین المللی کابل شدند و از آنجا حملات شان را با استفاده از سلاح سبک و سنگین بر بخش نظامی میدان هوایی کابل آغاز کردند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح مسوولیت این حمله را به عهده گرفته و ادعا می کند که در این حمله تلفات و خساراتی زیادی را به نیروهای امنیتی افغان و میدان هوایی بین المللی کابل وارد کرده اند.صدیقی: حمله انتحاری گروهی بر میدان هوایی کابل با کشته شدن 6 حمله کننده به پایان رسید.

اخبار قبلی

یک گروه از مخالفان مسلح صبح امروز میدان هوایی بین المللی کابل را هدف حمله قرار دادند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان به رادیو آزادی گفت، در این حمله سه مهاجم کشته شده اند اما یک یا دو تن دیگر آنان تا هنوز نیز در برابر نیروهای امنیتی مقاومت می کنند.

آقای صدیقی افزود، ساختمانی که در آن افراد مسلح جاگزین شده اند تحت محاصره نیروهای افغان قرار گرفته و تلاش ها برای از بین بردن حمله کننده های دیگر ادامه دارد.

شاهدان عینی گفته اند از بخش نظامی میدان هوایی بین المللی کابل دود بالا می شود و ممکن این رویداد خساراتی در قبال داشته باشد.

مخالفین مسلح دولت حوالی ساعت 4 و نیم صبح امروز داخل یک ساختمان نیمه کاره در شمال میدان هوایی بین المللی کابل شدند و از آنجا حملات شان را با استفاده از سلاح سبک و سنگین بر بخش نظامی میدان هوایی کابل آغاز کردند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح مسوولیت این حمله را به عهده گرفته و ادعا می کند که در این حمله تلفات و خساراتی زیادی را به نیروهای امنیتی افغان و میدان هوایی بین المللی کابل وارد کرده اند.

خبر قبلی

***

صبح امروز افراد مسلح بالای میدان هوایی کابل حمله کرده اند.

گروهی از مهاجمان مسلح حوالی ساعت چهار و نیم صبح امروز از یک ساختمان نیمه کاره در شمال میدان هوایی کابل در منطقه قصبه، میدان هوایی کابل را با سلاح های سبک و سنگین هدف قرار داده اند.

حشمت الله ستانکزی سخنگوی قوماندانی امنیه کابل در مصاحبه با رادیو آزادی در مورد این حادثه گفت:

" ساعت 4:30 دقیقه صبح در مربوطات حوزه 15 هم امنیتی شهر کابل در ساحه قصبه در شمال میدان هوایی کابل نخست یک انفجار صورت گرفت و بعد تعدادی از مهاجمان انتحاری ملبس با واسکت های انتحاری و مجهز با سلاح داخل یکی از ساختمان های نیمه کاره که بنام بلاک های عرب ها مسمی است، داخل شدند و از آنجا بالا میدان هوایی کابل شلیک کردند. "

آقای ستانکزی گفت، هنوز از تلفات و جزئیات در مورد این حادثه چیزی گفته نمی تواند و درگیری جریان دارد.

به گفتهء سخنگوی قوماندانی امنیه کابل، شورشیان در محاصره نیروهای افغان قرار دارند.

ایوب سالنگی معیین امنیتی وزارت داخله افغانستان نیز گفته است که نیروهای افغان به محل حادثه حضور یافته و ساحه را تحت محاصره قرار داده اند.

شاهدان عینی می گویند که جنگ بین نیروهای افغان و مهاجمان مسلح جریان دارد.

قوای ناتو می گویند که در مورد حمله بر میدان هوایی کابل آگاهی دارند، ولی از ارائه تفصیلات بیشتر خود داری کردند.

تا هنوز از تلفات ناشی از این رویداد چیزی گفته نشده است.

به گفته مقامات افغان بر میدان هوایی کابل تا هنوز کدام خساره وارد نشده است.

طی حدود یک ماه گذشته این سومین بار است که میدان هوایی کابل مورد حمله قرار می گیرد.

حدود دو هفته قبل میدان هوایی نظامی کابل هدف چند فیر راکت قرار گرفت که خساراتی را نیز در پی داشت.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:52 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG