لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۴

دو تبعه فنلندی در هرات توسط افراد مسلح به قتل رسیدند


دو تن از اتباع خارجی امروز در منطقه مزدحم شهر نو هرات از سوی افراد مسلح موتر سایکل سوار کشته شده و عاملین آن از محل حادثه فرار کردند.

مقامات محلی در هرات می گویند افراد کشته دو زن فنلندی هستند که در موسسه غیر دولتی آی اه ام در این ولایت در بخش های صحت روانی کار می کردند.

مقامات محلی می گویند این دو زن خارجی در حالیکه به وسیله یک عراده موتر تاکسی از مرکز شهر به سوی دفتر کارشان در حرکت بودند مورد حمله قرار گرفتند.

سید فضل الله وحیدی والی هرات می گوید این افراد از مدتی به این سوء در بخش های صحت روانی با شفاخانه حوزه هرات همکاری می کردند.

آقای وحیدی گفت عاملان این قضیه از محل حادثه فرار کرده ولی تاکنون نیروهای امنیتی موفق به دستگیری آنان نشده اند.

محمد رفیق شیرزی مسوول مطبوعاتی شفاخانه حوزه وی هرات می گوید این دوتبعه فنلندی بعد از اصابت چند فیر مرمی به قسمت های مختلف بدن خود جان باختند.

آقای شیرزی گفت اجساد این افراد هم اکنون در سرد خانه شفاخانه حوزه وی هرات قراردارد و سپس به مسوولان موسسه آی اه ام سپرده می شود.

این رویداد در حالی صورت گرفته است که تاکنون کدام فرد و یاهم گروهی مسوولیت این رویداد را بعهده نگرفته است ولی عبدالرووف احمدی مسوول مطبوعاتی قوماندانی امنیه هرات می گوید نیروهای امنیتی راننده تاکسی حامل این اتباع خارجی را بازداشت کرده است.

باآنکه روند ترور افراد در مرکز شهر هرات و شماری از ولسوالی های هرات از دو سال به این سو از سوی افراد مسلح موتر سایکل سوار آغاز یافته است ولی این برای نخستین باری است که مردان مسلح موتر سایکل سوار دو تبعه خارجی را هدف قرار میدهند.

گفته می شود که موسسه غیر دولتی آی اه ام از سه سال به این طرف در بخش های صحت روانی در ولایت هرات فعالیت می کند.

به گفته مقامات صحی یکی از زنان کشته شده در این رویداد از کارمندان بلند پایه موسسه آی اه ام بوده است.

این درحالیست که در سال 2010 میلادی ده تن از کارمندان بخش صحی موسسه آی اه ام که میخواستند کمپ های سیاری به خاطر تداوی چشم در ولایت بدخشان در نزدیکی سرحد با نورستان ایجاد کنند از سوی طالبان مسلح کشته شدند.

گفته شده است که در میان کشته شده گان آن حادثه شش تبعه امریکایی، دو افغان،یک آلمانی و یک انگلیسی شامل بوده است.

این روند در حالی ادامه دارد که باشنده گان ولایت هرات نسبت به روند ترورها واکنش نشان داده ولی تاکنون مقامات امنیتی در این ولایت موقف نشده اند که این روند را متوقف سازند.

شاه پور صابر، هرات

XS
SM
MD
LG