لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۷

نور: برای تسریع روند تفتیش، تیم های کاری نیز افزایش یافته اند


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید، با آغاز دوباره روند تفتیش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تیم های کاری نیز افزایش یافته اند.

نور محمد نور سخنگوی این کمیسیون به روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت، این پروسه عصر روز سه سه شنبه متوقف گردیده بود که با افزایش تیم های کاری و یک سلسله تغیرات مثبت دوباره آغاز شد.

آقای نور گفت ده ها تیم تفتیش آرا افزایش یافته است:

" تعداد تیم ها امروز به 160 میرسد تا روند مطابق پلان که از قبل ترتیب شده پیش برود و بلاخره کمیسیون مستقل انتخابات بتواند که نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را اعلام کند و همچنان امروز روند نسبت به گذشته خوبتر تنظیم شده بود و بیروبار و مشکلات که در روز های گذشته حس می شد از میان برداشته شده است. "

آقای نور همچنان ابراز امید واری کرد که تا چند روز دیگر تیم های کاری پروسه تفتیش آرا به دوصد تیم برسد.

سخنگوی این کمیسیون گفت، صندوق های رای دهی از نوزده ولایت کشور بخاطر تفتیش به دفتر مرکزی این کمسیون رسیده و تا پایان روز پنجشنبه رای 1027 محل دوباره تفتیش می شود.

آقای نور می گوید، با آنکه تفتیش آرا به اساس چک لست پیش می رود اما کمیسیون مستقل انتخابات و سازمان ملل متحد بخاطر تفتیش این پروسه یک پروسیجر کاری را ساخته اند.

به گفته آقای نور، به اساس این پروسیجر تصمیم گرفته می شود که کدام کتگوری آرا از اعتبار ساقط و باید به سیستم داخل نگردد:

" پروسه تفتیش که پیش می رود به اساس چک لست به پیش می رود یعنی پروسه متاثر نمی گردد اما هر قدر زود که پروسیجر نهایی گردد قدم دوم نیز آغاز می شود که در این چک لست کدام موارد است که باید در سیستم پروسس نشده و بی اعتبار شناخته شود. "

پروسه تفتیش آرا ازآغاز هفته جاری تا حالا به علت مخالفت های تیم های انتخاباتی و آموزش ناظرین دو بار متوقف گردیده است.

در این حال مردم و کارشناسان می گویند که این روند باید به سرعت ادامه باید تا نتیجه انتخابات اعلان و سرنوشت سیاسی این کشور معلوم گردد.

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG