لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۷

اظهارات اخیر وزیر داخله پاکستان با عکس العمل تُند مقامات افغان روبرو شد


شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان
شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان

اتهامات وارده وزارت داخله پاکستان بر ریاست امنیت ملی افغانستان مبنی برتلاش این ریاست برای انجام حملات انفجاری و انتحاری در آنکشور با عکس العمل مقامات افغان روبرو شد.

شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان روز دو شنبه در صحبت با رادیو آزدی گفت، پناه گاه تروریزم پاکستان است و افغانستان هر گز از تروریزم و افراطیت حمایت نکرده است.

وی در مورد اظهارات چهودری نثارعلی خان وزیر داخله پاکستان چنین عکس العمل نشان داد:

" وزارت خارجه افغانستان این اظهارات وزیر امور داخله پاکستان را به شدت رد می کند کاملاً بی اساس و عاری از حقیقت میداند هدف شان مخشوش ساختن اذهان مرد در پاکستان و ایجاد هراس در میان تظاهر کننده گان است و بس. "

آقای مستغنی افزود که چنین اظهارات مقامات پاکستانی دور از حقیقت بوده و هدف آنان مخشوش ساختن اذهان عامه و ایجاد ترس در میان تظاهرکننده گان در آن کشور بوده است.

چهودری نثار علی خان وزیر داخله پاکستان در این اواخر گفته است که، ریاست امینت ملی افغانستان تلاش دارد تا در جریان تظاهرات اخیر پاکستان حملات انتحاری و انفجاری را راه اندازی کند.

قبل از نیز مقامات پاکستان ادعا کرده بودندکه ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان در حمله بر میدان هوایی شهر کراچی ویک سلسله حملات دیگر در این کشور دست داشته است.

اما ریاست عمومی امینت ملی افغانستان با رد این ادعا ها می گوید که پاکستان می خواهد از این طریق به اهداف دیگر اش دست یابد.

عبدالحسیب صدیقی سخنگوی این اداره به رادیو آزادی گفت، افغانستان در نا امنی های سیاسی کشورهای منطقه بخصوص پاکستان هرگز دست نداشته است:

" پاکستان همیشه از تروریزم منحیث یک ابزار استفاده کرده و دولت افغانستان همواره منیحث یک متضرر بوده و هرگز از تروریزم به خاطر نا امن ساختن هیچ کشوری استفاده نکرده است. تنش های داخلی سیاسی پاکستان به اوج خود رسیده و حکومت فعلاً بخاطر مخشوش ساختن اذهان عامه از همه تکتیک ها استفاده می کند تا بتواند از تجموع های مردمی در شهر های بزرگ اش جلوگیری کند و در دل های آنها ترس را به وجود آورد تا آنها اشتراک نکنند. "

وزارت داخله پاکستان در حالی افغانستان را در دست داشتن به نا امنی های اخیر در کشورش متهم می کند که وزارت داخله افغانستان روز یکشنبه گفت، هم اکنون بیش از 160 گروه تروریستی در خاک پاکستان بر ضد افغانستان تحت آموزش قرار دارند.

اما برخی از آگاهان امور سیاسی افغان می گویند که پاکستان با چنین ادعا ها می خواهد ذهنیت مردم را به سطح ملی و بین المللی نسبت به افغانستان تغیر دهد.

حاجی سید داوود یکی از این آگاهان به رادیو آزادی گفت، اگر جلوی ارایه چنین ادعا ها از سوی پاکستان گرفته نشود، ممکن روابط میان هر دو کشور بیشتر از گذشته متاثر گردد.

آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG