لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۹

فیضی: حامد کرزی پیش از واگذاری قدرت به رییس جمهور جدید، کنار نمی رود


ریاست جمهوری افغانستان می گوید، حامد کرزی پیش از واگذاری قدرت به رییس جمهور جدید، از سِمت خود کنار نمی رود.

ایمل فیضی سخنگوی رییس جمهور کرزی در صحبت با رادیو آزادی گفت که حامد کرزی تا اعلان نتایج انتخابات و برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور جدید به کارش ادامه می دهد:

" قانوناً از مسوولیت های رییس جمهور فعلی است تا زمانیکه رییس جمهور منتخب از سوی کمیسیون انتخابات اعلان نشده باشد و مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب برگزار نشده باشد و رسماً قدرت به او انتقال نشده باشد، رییس جمهور فعلی به جای خود باقی ماند و از موقف اش کناره گیری کرده نمی تواند. "

آقای فیضی گزارش و اظهارات در این مورد را بی اساس خواند که گویا حامد کرزی پیش از انتقال قدرت به رییس جمهور جدید از موقف اش کناره گیری می کند.

عبدالستار سعادت رییس کمیسیون شکایت های انتخاباتی افغانستان دیروز به خبرنگاران در کابل گفت رییس جمهور کرزی پیوسته تاکید کرده است که ارگ را به روز سه شنبه ترک می کند:

" رییس جمهور حامد کرزی به مراتب روی این تاکید کرده است که در تاریخ آخری که تعیین کرده یعنی به روز سه شنبه ارگ را ترک نماید. "

آقای سعادت افزود که حامد کرزی گفته است قدرت را به دو معاون اش واگذار خواهد کرد.

انتظار می رفت که مراسم تحلیف رییس جمهور جدید افغانستان به تاریخ یازده ماه سنبله یعنی فردا برگزار شود اما یان کوبیش نماینده خاص سازمان ملل متحد در این کشور گفت که ختم روند تفتیش آراء تا این تاریخ ممکن نیست.

یانکوبیش به روز پنجشنبه گذشته در دیدار با رییس جمهور کرزی ابراز امید واری کرد که این پروسه تا 19 ماه سنبله تکمیل شود.

XS
SM
MD
LG