لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۲

راسموسن: روشن شدن نتایج انتخابات برای افغانستان موضوع حیاتیست


اندرس فاگ راسموسن سرمنشی ناتو
اندرس فاگ راسموسن سرمنشی ناتو

سرمنشی ناتو اندرس فاگ راسموسن می گوید: ما پلان ماموریت جدید خود در بخش همکاری های آموزشی و مشورتی برای اردوی افغان را تهیه نموده ایم و زمانیکه یک چوکات قانونی برای ادامه حضور ما در افغانستان ایجاد شود، این پلان سر از سال آینده عملی خواهد شد. آقای راسموسن گفت، این یک موضوع مهم و حیاتی است که نتایج انتخابات در افغانستان معلوم شود، نتیجهء که برای هر دو کاندید و مردم افغانستان قابل قبول باشد.

راسموسن گفت، اوضاع عراق برای ما درس عبرت شده است و به همین دلیل آموزش نیرو های افغان و حمایت از آنها ضروری است.

سرمنشی ناتو همچنان گفت، اجلاس روز پنجشنبه این پیمان در ویلز بریتانیا، یکی از مهمترین جلسات در تاریخ ناتو خواهد بود:

"این جلسه ما در ویلز در یک جهان متفاوت دایر می شود پس روی این جهان تغییر یافته صحبت خواهد شد. به همین سبب انتظار دارم که این یک جلسه مهم در تاریخ ناتو خواهد بود."

در اجلاس ناتو در شهر ویلز بریتانیا روی مسایل عمده بین المللی به شمول اوضاع افغانستان بحث خواهد شد.

قرار است عساکر ناتو تا پایان سال جاری میلادی افغانستان را ترک کنند. انتخابات افغانستان، انتخاب رییس جمهور جدید در این کشور و آینده ماموریت ناتو در افغانستان مسایلی اند که در جلسه ناتو مورد بحث قرار خواهند گرفت.

حامد کرزی رییس جمهور افغانستان گفته است دوره ریاست جمهوری وی به پایان رسیده و در این جلسه شرکت نخواهد کرد.

ایمل فیضی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در رابطه با اجلاس ویلز به رادیو آزادی گفته است، اجلاس شورای امنیت ملی افغانستان فیصله نموده است در صورت که تا اجلاس ناتو رییس جمهور جدید تعیین نشود، وزیر دفاع افغانستان در اجلاس ویلز از کشور نماینده گی خواهد کرد.

به سبب بی ثباتی سیاسی جاری در افغانستان و ادامه جنجال های انتخاباتی در این کشور، این معلوم نیست که وزیر دفاع افغانستان در اجلاس ناتو روی چی موضوع صحبت خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG