لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۱

نرندرا مودی: مسلمان وطنپرست هند هرگز به هندوستان خیانت نخواهند کرد


صدراعظم هند می گوید، القاعده برای جلب و جذب افراد در هند تلاش خواهد کرد ولی مسلمان های هند مردم وطنپرستی اند و هرگز به هندوستان خیانت نخواهند کرد.

مودی که یک نشنلیست هندو است اغلبا به دلیل بعضی سیاست هایش مورد انتقاد مسلمانان آن کشور قرار گرفته است. مودی در مصاحبهء با تلویزیون سی. ان. ان در پاسخ به این سوال که چرا تعداد مسلمان های هند در شبکه القاعده زیاد نیست؟

گفته است "تهدید تندروی اسلامی براساس کشور و نژاد نیست، بلکه تندروی اسلامی جنگ بین انسانیت و رفتار غیرانسانی است".

نرندرا مودی صدراعظم هند میگوید، القاعده برای جلب و جذب افراد در دومین کشور پرنفوس جهان تلاش خواهد کرد. وی از مسلمانان هند به سبب تعهدشان به حفاظت از هند قدردانی کرده است.

القاعده در آغاز این ماه اعلان تشکیل اولین شاخهء این شبکه را در آسیای جنوبی نموده و چند روز بعد از آن، ادعای اختطاف یک کشتی جنگی پاکستان را کرد.

مودی که یک نشنلیست هندو است و در ماه می امسال به حیث صدراعظم هند انتخاب شد، به دلیلی اینکه در رابطه با چندین حادثهء که در گذشته ضد مسلمانان تلقی شده، خاموشی اختیار کرده بود مورد انتقاد قرار گرفته است. مودی در مصاحبهء با تلویزیون سی ان ان گفته است، مسلمانان هند مردم وطنپرست اند و به هندوستانی که از دیر به اینسو شاهد خشونتهای مذهبی بوده است، خیانت نخواهند کرد.

صدراعظم مودی به سی. ان. ان. گفت، مسلمانان هند برای هند زنده گی می کنند و برای هند خواهند مرد و اگر کسی فکر کند که مسلمانان هند به دهل آن ها خواهد رقصید، کاملا" تصور نادرست کرده است.

القاعده در یک اعلامیه گفته است، تلاش دارد به زجری که مسلمانان در کشمیر می کشند نقطهء پایان بگذارد. کشمیر جایی است که در سال های 1990 شاهد قیام های ضد حکومت هند بود و همان مشکلات هنوزهم موجود اند.

مودی از دیر به اینسو به دلیل شورش های سال 2002 در گجرات که در آن 1000 نفر کشته شدند، مورد انتقاد گروه های مسلمان قرار گرفت. اکثر این کشته شده گان مسلمانان بودند و مودی در آن وقت والی ایالت گجرات بود.

15 در صد نفوس حدود یک میلیارد نفری هند را مسلمانان تشکیل میدهند، یعنی تعداد مسلمانان در هند به 175 میلیون نفر می رسد که با این رقم هند، سومین بزرگترین کشور مسلمان نشین جهان محسوب میشود.

هنگامیکه سی. ان. ان. از نرندرا مودی صدراعظم هند سوال کرد که چرا تعداد مسلمان های هند در شبکه القاعده زیاد نیست؟ مودی گفت "تهدید تندروی اسلامی براساس کشور و نژاد نیست بلکه تندروی اسلامی جنگ بین انسانیت و رفتار غیرانسانی است".

مودی قبل از دیدار با بارک اوباما رییس جمهور امریکا در اجلاس هفته آیندهء اسامبلهء ملل متحد در نیویارک گفته است، بهبود در روابط بین هند و امریکا ادامه خواهد یافت. هند در ایام جنگ سرد از متحدین اتحاد شوروی سابق بود. مودی گفت، با ختم قرن بیستم و آغاز قرن 21 ما شاهد بهبود روابط هند و امریکا بوده ایم و این روابط عمیق تر خواهد شد.

XS
SM
MD
LG