لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۱

مدبر: مراسم تحلیف رییس جمهور جدید به شکل مجلل برگزار میشود


صادق مدبر رییس کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف
صادق مدبر رییس کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف

اشرف غنی احمدزی رییس جمهور جدید کشور دوشنبه هفته آینده در ارگ ریاست جمهوری حلف وفاداری یاد می کند.

صادق مدبر رییس کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف روز دوشنبه در نشست خبری در کابل گفت که این مراسم به شکل مجلل و با شکوه نآنبرگزار می شود.

" به اساس مشوره رییس صاحب جمهور با بزرگان که دیروز صورت گرفت روز مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب آینده در دوشنبه آینده که هفت میزان تعین شده است محل برگزاری این مراسم در ارگ ریاست جمهوری است."

مزین کردن جاده های کابل با بیرق ملی کشور، رنگ آمیزی بخش های از این جاده ها و فرستادن کارت های دعوت از آماده گی های اند که کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف از آن سخن می زند.

آقای مدبر گفت که در این مراسم از روسای جمهور، معاونین و وزراء خارجه کشور های دور و نزدیک از طریق وزارت خارجه کشور دعوت نامه فرستاده شده است.

وی گفت که مهمانان داخلی در 13 کتگوری شامل اعضای شورای ملی، رهبران جهادی، بزرگان قومی، اعضا قوه ثلاثه، جامعه مدنی و زنان می باشند.

مسوولان وزارت داخله افغانستان هم چنان از اتخاذ تدابیر لازم امنیتی بخاطر مراسم تحلیف رییس جمهور جدید اطمینان می دهند.

صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت در مورد گفت:

" آماده گی موجود است، بدون شک نیرو های پولیس افغانستان مسوولیت تامین امنیت هر گونه برنامه را و مراسم تحلیف را که بسیار مراسم مهم است دارند. ما آماده استیم و هیچ مشکل در قبال اتخاذ آماده گی ها نداریم."

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز یکشنبه اشرف غنی احمدزی را رییس جمهور کشور اعلام کرد.

این اولین مراسم تحلیف در افغانستان است که طی آن یک رییس جمهور منتخب قدرت را به یک رییس جمهور منتخب دیگر تحویل خواهد داد.

فریبا واحدی

XS
SM
MD
LG