لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۰

مقامات می گویند طالبان 12 تن را در اجرستان غزنی سربریدند


مقامات ولایت غزنی می گویند، جنگجویان طالب شب گذشته در ولسوالی اجرستان این ولایت سر های 12 مرد، زن و طفل را بریده اند.

گفته شده است این کشته شده گان اعضای خانوادهء پولیس محلی بودند.

مقامات ولایت غزنی صبح امروز گفتند، قریه های این ولسوالی یکی پی دیگر از کنترول نیروهای امنیتی بر آمده اند و اگر کمک ها به آنها نرسد، مرکز ولسوالی هم از دست نیرو های امنیتی به چنگ طالبان خواهد افتاد.

امیر اسدالله انصافی یک مقام امنیتی غزنی می گوید، طالبان شب گذشته در قریه های محمد خیل، عزت خیل، و ازرکی سرهای دوازده تن را که شامل زنان و اطفال می باشند بریدند و گفته شده است اینها همه اعضای خانواده های پولیس محلی بودند.

به گفته وی در این سه قریه طالبان چندین خانه را هم به آتش کشیده اند.

انصافی می گوید، در این درگیری ها تا حال 12 طالب مسلح نیز کشته شده و 19 تن آنها جراحت برداشته اند. شش نیروی امنیتی هم در این درگیری ها تا حال کشته شده و جنگ ادامه دارد.

از چهار روز گذشته به اینسو جنگ های شدید در اجرستان غزنی بین طالبان و نیرو های امنیتی جریان دارد و مقامات هشدار دادند که اجرستان در آستانه سقوط قرار دارد. اما سخنگوی وزارت داخله صدیق صدیقی می گوید:

"از دیشب به این طرف بالای بعضی پوسته های امنیتی ما در ولسوالی اجرستان از سوی طالبان حمله صورت گرفته. پولیس غزنی تدابیر خود را دارد و در حالی تقویه کردن تدابیر امنیتی است و نیرو های اضافی هم که ضرورت بود به محل رفته اند. خود قوماندان صاحب امنیه همین عملیات را رهبری می کند. تمام تلاش و کوشش نیرو های پولیس این است که این حمله ها به وقت و زمان دفع شوند."

آقای صدیقی همچنان گفت، تدابیر جدی را برای حل مشکل اجرستان اتخاذ می کنند.

XS
SM
MD
LG