لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۸

دانش: گروهی که به حمایت از داعش در دیوارها شعار می نوشت، دستگیر شد


نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان
نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان

هر چند به گفته وزارت امور داخله، حضور فیزیکی گروه داعش حتا در اطراف مرزهای افغانستان هم وجود ندارد، اما حمایت از اندیشه های این گروه افراطی در پایتخت افغانستان در دیوارهای پوهنتون کابل نوشته شده است.

نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت امور داخله در صحبت با رادیو آزادی گفت که پس از بررسی کمره های امنیتی پوهنتون کابل، این وزارت دریافته که شب هنگام گروهی از افراد شعارهای را روی دیوارهای پوهنتون کابل نوشته اند.

آقای نجیب اظهار نظر در باره هویت این افراد را پیش از وقت می داند، اما تآکید دارد که پس از پایان بررسی ها، آنان این موضوع را با رسانه ها در جریان خواهند گذاشت:

"این موضوع توسط کمره های امنیتی پوهنتون ردیابی شده و به زودترین فرصت عاملین آن را برای شما معرفی می کنیم و اما پیش از وقت است که در مورد شان گپ زده شود. این گروه مورد پیگرد ما قرار دارد."

این اولین باریست که شماری از افراد در دیوار های پوهنتون کابل شعار های حمایت از یک گروه جنگجو را نوشته کرده اند.

شماری از محصلین پوهنتون کابل در صحبت با رادیو آزادی تآئید کرده اند که چند روز قبل برخی از محصلین پوهنتون کابل شب هنگام در حال نوشتن این شعار ها بروی دیوارها در بیرون از محوطه پوهنتون بوده اند.

در عین حال گُل رحمان یکی از محصلین پوهنتون کابل از حکومت وحدت ملی خواست تا محل پوهنتون کابل را از سیاست به دور نگه دارد و افراد را که دست به چنین کارها می زنند شناسایی و بازداشت کند:

"از نهاد های امنیتی می خواهم تا کسانی را که به این چنین کارها دست می زنند، گرفتار شان کنند، حکومت افغانستان گفته پوهنتون را از سیاست دور نگه می دارد پس باید به این تعهد خود عمل کند."

نوشتن شعار های "داعش زنده باد" بر دیوار های پوهنتون کابل در حالی نگرانی های را در میان محصلین پوهنتون کابل برانگیخته که به گفته شماری از آنان هم اکنون بسیاری از پوهنځی های پوهنتون کابل زیر تأثیراستخبارات کشور های منطقه قرار دارد.

در این حال شماری از تحلیلگران و محصلین پوهنتون کابل از نهاد های کشفی و استخباراتی افغانستان می خواهند تا با جدیت جلو همچون اقدامات را بگیرند.

نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG