لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۵

مظاهره چیان: نویسنده مطلب توهین آمیز به دین اسلام باید مجازات شود


صد ها تن از باشنده های کابل با راه اندازی گردهمایی مطلبی منتشر شده در روزنامه افغانستان اکپسرس را محکوم کردند که به گفته آنها در آن مطلب توهین به مقدسات دین اسلام شده است.

اعتراض کننده ها که در مسجد عیدگاه کابل گردهم آمده بودند از حکومت خواستند تا هر چی زودتر نویسنده مطلب توهین آمیز به دین اسلام را بازداشت و به پنجه قانون بسپارد.

حاجی فرید یک تن از اعتراض کننده گان به رادیو آزادی گفت، ارگان های عدلی و قضایی باید در راستایی مجازات نویسنده و صاحب امتیاز آن روزنامه اقدام جدی نماید.

" به همین دلیل امروز مسلمانان شهر کابل در اینجا جمع شده اند ما از نظام فعلی تقاضا می کنیم آن فرد را به محکمه ارجاع کند و حکم شریعت را بالایش تطبیق نماید در غیر آن فکر نکنم که ملت افغانستان بجز حکمی که شریعت برایش تعین کرده به دیگر چیز راضی نمی باشند."

حاجی فرید می گوید، اگر به خواسته های آنها توجه صورت نگیرد آنها گردهمایی های شان را در سراسر کشور گسترش خواهند داد.

خواستیم تا در این مورد نظر ارگان های عدلی و قضایی را داشته باشیم اما موفق نشدیم.

هفته گذشته روزنامه افغانستان اکسپرس یک مطلب را منتشر کرده بود که به گفته علما در آن مطلب به مقدسات دین اسلام به گونه آشکار توهین شده است.

این در حالیست که نی - اداره حمایت از رسانه های آزاد افغانستان نیز گفته بود به اساس قانون، هیچ فرد حق ندارد چنان مطلبی را منتشر سازد که به مقدسات دین اسلام توهین گردد.

مسوولان روزنامه افغانستان اکسپرس با معذرت خواهی گفته اند که آن مطلب توسط یک همکار آنها نوشته شده که خارج از افغانستان می باشد و سهواً قبل از ادیت به نشر رسیده است.

پیش از این اعضای شورای ملی نیز مطلب منشتر شده در روزنامه افغانستان اکسپرس را به شدت محکوم کرده و از حکومت خواسته بودند تا فعالیت آن روزنامه را متوقف سازد.

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG