لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۷

جنگجویان کُردی میخواهند روز جمعه بالای کوبانی حمله کنند


جنگجویان کردُی پلان دارند تا حملاتی را امروز بالای شهر کوبانی سوریه انجام دهند.

به گفته یک مقام در کوبانی، حدود 150 جنگجوی کردُی برای حمله بالای کوبانی که در کنترول گروه دولت اسلامی قرار دارد، آماده شده اند.

ده ها جنگجوی پیشمرگه که متشکل از کردُی های عراق اند، پس از آنکه از مرز سوریه عبور کردند، دوباره به ترکیه باز گشته اند تا برای حمله بالای شهر کوبانی آماده شوند.

کوبانی از شهر های مرزی سوریه است که اخیراً از سوی گروه دولت اسلامی تصرف شد.

ایزمیت شیخ حسن یک مقام در کوبانی به رادیو آزادی گفت: گروه های دفاعی حالا با سایر جنگجویان مشغول گفتگو روی چگونه گی عملیات روز جمعه اند:

" برادران ما یعنی پیشمرگه برای کمک به کوبانی آمدند. ده تن از رهبران پیشمرگه وارد کوبانی شدند و ما با آنها دیدار کردیم. آنها حالا دو باره، به آن سوی سرحد رفتند تا تجهیز شوند و نیرو های شانرا آماده سازند تا برای محافظت از کوبانی وارد این شهر شوند. این خیلی یک اقدام مثبت است و ما خرسند استیم و افتخار میکنیم. "

به گفته این مقام در کوبانی، یک صد و پنجاه تن از جنگجویان کردُی آماده شده اند تا با تجهیزات شان وارد کوبانی شوند.

در مجموع صد تن از جنگجویان پیشمرگه کرُدی، توسط طیاره به جنوبشرق ترکیه رسیده اند و با وسایط و سلاح های سنگین تجهیز شده اند.

در این میان، سوریه از ترکیه انتقاد کرده است که تخطی آشکار را انجام داده و با نقض حاکمیت این کشور، به تروریستان خارجی اجازه داده است تا وارد خاک سوریه شوند.

از آغاز جنگ و عملیات گسترده گروه دولت اسلامی در شهر کوبانی، بیش از هشت صد تن کشته شده اند و تقریباً دو صد هزار تن دیگر خانه های شان را ترک کرده اند.

با آنکه جنگجویان پیشمرگه کرُدی برای حمله بالای شهر کوبانی آماده گی گرفته اند اما تا حالا عملیات هوایی تحت رهبری امریکا هم نتوانسته پناهگاه های شورشیان دولت اسلامی را در این شهر در هم شکند.

XS
SM
MD
LG