لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۴

صدیقی: تروریستان بین المللی در فعالیت های تروریستی در افغانستان دخیل هستند


یکی از اتباع تاجکستان که عضو شبکه القاعده است و برای انجام حملات تخریبی از پاکستان به افغانستان فرستاده شده بود در قندز دستگیر شد.
یکی از اتباع تاجکستان که عضو شبکه القاعده است و برای انجام حملات تخریبی از پاکستان به افغانستان فرستاده شده بود در قندز دستگیر شد.

وزارت داخله افغانستان تایید می کند که شماری از اتباع، تاجکستان، ازبکستان، چین و پاکستان در جنگ ها و فعالیت های تخریبی در این کشور دخیل هستند.

صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت روز یکشنبه در یک نشست خبری گفت، این افراد بخاطر اجرای فعالیت های تخریبی و حملات انتحاری بیشتر در وزیرستان شمالی آموزش داده می شوند.

آقای صدیقی گفت که نیرو های پولیس به تازه گی سه عضو شبکه القاعده را که لباس های زنانه بر تن داشتند و اتباع تاجکستان هستند در ولایت قندز بازداشت کرده اند:

" اینها خارجی ها هستند شما هم دیدید، تاجکی، ازبکی، چیچینی، متاسفانه ما بارها با ثبوت ارایه کردیم که تروریست های بین المللی هستند که در جنگ افغانستان نیز دخیل هستند بخصوص در شبکه القاعده حقانی و طالبان هستند از وزیرستان شمالی، جنوبی تاجکستان، ازبکستان، افراطیون اسلامی هستند که آنها به گونهء در آن مدارس تشویق می شوند برای آنها آموزش داده می شود علیه مردم افغانستان به جنگ فرستاده می شوند."
سخنگوی وزارت داخله می گوید، افراد بازداشت شده هنگام تحقیق به جرم شان اعتراف کرده اند و گفته اند که در وزیرستان شمالی بخاطر جنگ در افغانستان آموزش دیده اند.

به گفته آقای صدیقی، در وزیرستان شمالی برای این افراد آموزش داده می شود تا در افغانستان بر ضد نیرو های خارجی و نیرو های افغان بجنگند.

این در حالیست که مولانا فضل الرحمان رهبر جماعت علمای پاکستان نیز روز جمعه در مصاحبه با رسانه ها گفته است که جنگ روان در افغانستان به دلیل حضور نیرو های بین المللی در این کشور جایز است.

در همین حال افراد بازداشت شده می گویند، آنها بخاطر حضور نیرو های خارجی در افغانستان جنگ می کنند.

اقبال که تبعه تاجکستان می باشد و مدت سه سال در وزیرستان شمالی آموزش دیده است در مورد می گوید:

" راست می گویم، به عقیده خودم بلی، من فرد عادی بودم یک تفنگچه داشتم، من از تاجکستان نیامده ام از وزیرستان آمده ام، برای ما امر شده بود نی، برای ما گفت که قندز برو در آنجا کار است انجام بده بخاطر نجات امت اسلام من بر علیه امریکا آمده استم."

حکومت افغانستان در گذشته نیز گفته است که در صدها مدرسه دینی پاکستان بجای مسایل دینی، درسِ افراطیت و جنگ بر ضد نیروهای خارجی و نیروهای افغان آموزش داده می شود.

در همین حال برخی از کارشناسان امور سیاسی می گویند که حکومت افغانستان باید فعالیت های استخباراتی اش را در مدارس دینی کشور های همسایه بخصوص وزیرستان شمالی بیشتر سازد تا جلو هر نوع حملات تخریبی پلان شده را در کشور بگیرد.

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG