لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۸

امنیت ملی: مخالفان تنها به انجام 3 درصد حملات شان موفق می شوند


در حالیکه تنها در دوهفته گذشته درحملات انتحاری و انفجاری از سوی طالبان ده ها تن درکابل پایتخت کشور کشته و زخمی شده اند، ریاست عمومی امنیت ملی می گوید که مخالفان مسلح تنها به انجام سه درصد حملات شان در کشور موفق می شوند و 97 درصد این حملات از سوی نیروهای امنیتی کشور مهار شده است.

حسیب صدیقی سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی روز جمعه به خبرنگاران گفت که مخالفین مسلح دولت برای اینکه حملات شان رسانه یی شود به چنین اعمال دست می زنند:

" امسال نیروهای امنیتی کشور در جنگ رویاروی به دشمن ضربه محکمی زده اند،و اکنون این گروه می خواهد تا با انجام حملات در شهرها اعمال شان را رسانه یی سازند. "

آقای صدیقی هم چنان می گوید که مخالفین مسلح دولت از سوی نیروهای امنیتی کشور شکست خورده اند.

آقای صدیقی می گوید که برای بهبود وضعیت امنیتی در کشور،ستراتیژی ملی امنیتی از سوی شورای امنیت ملی به زودی تدوین می شود.

ریاست عمومی امنیت ملی درحالی از جنگ رویاروی میان نیروهای امنیتی کشور و مخالفین مسلح سخن می زند و این گروه را شکست خورده می گوید که روز جمعه ولایت های ننگرهار،بلخ و هلمند در یک زمان شاهد حملات انتحاری و انفجاری بودند.

درهمین حال سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی در سه روز گذشته این ریاست یک مرکز شبکه حقانی را که زیرنام رهنمای معاملات در کابل به فعالیت های تروریستی می پرداخت کشف کرده است.

اینکه در این مرکز چه بوده است،آقای صدیقی می گوید:

" نیروهای امنیتی کشور در سه روز گذشته با راه اندازی عملیات خاص و هدفمند توانستند گروه های تروریستی را از پا درآورند،از آن جمله کشف واکست های انتحاری،ماین های مقناطیسی و یک اندازه مواد انفجاری و یک مرکز بزرگ شبکه حقانی که در ناحیه هشتم شهرکابل زیرنام رهنمای معاملات به فعالیت های تروریستی می پرداخت. از دستاوردهای بزرگ نیروهای ما است. "

کارشناسان سیاسی علت افزایش حملات انتحاری را در کشور به امضای توافق نامه امنیتی کابل-واشنگتن و تائید این توافق نامه از سوی شورای ملی کشور می دانند.

اما اینکه این حملات در یک ماه اخیر بیشتر از غیرنظامیان قربانی گرفته است، خشم مردم را برانگیخته است.

نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG