لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۸

کابل: در یک حمله انتحاری شش تن از منسوبین اردوی ملی کشته شدند


پس از حدود ده روز آرامش در کابل، حمله انتحاری در نزدیک موترحامل منسوبین اردوی ملی افغانستان، باردیگرمردم را نگران ساخت.

سخنگوی قومندانی امنیه کابل به رادیو آزادی گفت، دراین حمله انتحاری که صبح روزپنجشنبه در ناحیه پانزدهم شهرکابل رخ داد، پنج افسر اردو کشته و دوازده تن دیگرشان زخمی شدند.

حشمت الله ستانکزی گفت، این حمله بالای واسطه افسران فرقه 111 کابل صورت گرفت:

" صبح امروز حوالی ساعت هفت، در ناحیه پانزده هم کابل در مربوطات تنگی تره خیل بالای یک واسطه کاستر فرقه 111 وزارت دفاع ملی حمله انتحاری صورت گرفت که پنچ تن از افسران اردوی ملی کشته و دوازده تن دیگر آنان زخمی شدند.

در این واقعه سه تن از افراد ملکی نیز زخمی شدند که وضعیت بسیاری از زخمیان خوب می باشد و تمامی شان به شفاخانه انتقال شده اند. "

اما وزارت دفاع افغانستان تایید کرده که دراین حمله شش افسر اردو ملی کشته شده اند.

در این اواخر عساکر اردوی ملی و پولیس در حین رفت و آمد به وظیفه مورد هدف ماین های کنار سرک و یا حملات انتحاری قرار می گیرند.

یک تن از شاهدان عینی حادثه حمله انتحاری بر یک بس حامل منسوبین اردوی ملی در منطقه تره خیل به رادیو آزادی گفت که، آنها زخمیان این حادثه را در واسطه شخصی خویش به شفاخانه رسانیده اند:

" نام من خوشبین باشنده قریه ترخیل می باشم، زمانیکه این حادثه رخ داد ما شماری از زخمیان را که خوب بودند و یا زخم عمیق نداشتند دیدیم که هر طرف فرار می کردند، چهار تن از افسران کشته شدند و دیگر آنان زحمی بودند و حال شان هم خوب نبود، من خودم دو تن آنان را در موتر به شفاخانه رساندم. "

هرچند مقامات وزارت دفاع ملی قبلاً گفته بودند که برای مصونیت منسوبین اردو تدابیری را روی دست گرفته اند، اما دیده می شود که هنوزهم مخالفین مسلح کارمندان این اداره را هنگام رفت و آمد به وظیفه هدف انفجار و ماین های کنار سرک قرار می دهند.

تحلیلگران افغان می گویند، تا زمانیکه بخش های کشفی و استخباراتی در افغانستان تقویت نشوند، همچون حملات ادامه خواهد داشت.

گزارش از تمیم اخگر

خبر قبلی

قوماندانی امنیه کابل می گوید که در حمله انتحاری صبح امروز بر یک بس حامل منسوبین اردوی ملی در کابل، شش تن از این منسوبین کشته و دوازده تن دیگر شان زخمی شدند.

حشمت ستانکزی سخنگوی قوماندانی امنیه کابل به رادیو آزادی گفت که در این حمله که در حوزه پانزدهم در تنگی تره خیل رخ داد، سه فرد ملکی هم زخمی شده اند.

وزارت دفاع افغانستان هم کشته شدن شش تن از منسوبین اردو را در این حمله تایید کرده است.

در این حمله به شمول یک بس اردوی ملی دو موتر مربوط به افراد ملکی هم تخریب شده است.

طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته اند.

خبر قبلی

وزارت داخله افغانستان می گوید که در حمله انتحاری صبح امروز در حوزه پانزدهم شهر کابل، حدود 5 تن از منسوبین اردوی ملی کشته و زخمی شده اند.

نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت داخله به رادیو آزادی گفت، این حمله حوالی ساعت 7 صبح در منطقه تنگی تره خیل مقابل بس حامل کارمندان وزارت دفاع، صورت گرفته است.

در این حال خبرنگار رادیو آزادی از محل رویداد به نقل از شاهدان عینی گفته است که در این رویداد شش سرباز اردوی ملی کشته و تعدادی دیگر هم زخمی شده اند.

تا حالا وزارت دفاع افغانستان در این باره تبصره نکرده است.

مسوولیت این حمله را طالبانبه عهده گرفته اند.

XS
SM
MD
LG