لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۹

در مناطق قباییلی 77 شورشی طالب پاکستانی کشته شدند


فقط چند روز بعد از حملهء شورشیان گروهء طالبان پاکستانی بر شاگردان یک مکتب در شهر پشاور، اردوی پاکستان می گوید که 77 شورشی را در منطقهء نا آرام همسرحد با افغانستان کشته است.

در یک اعلامیهء اردوی پاکستان گفته شده است:
یک گروهء مشتمل بر 32 شورشی که از عملیات تهاجمی اردو در منطقهء قباییلی تیرا و سایر مناطق پنهان شده بودند، در جریان کمین نیروهای امنیتی بروز جمعه کشته شدند.

در این اعلامیه آمده است، این گروپ تروریست ها از منطقهء قباییلی تیرا به استقامت سرحد پاکستان با افغانستان در حرکت بودند که در مناطق ورمگی (Wurmagai) و سپورکوت (Spurkot) با کمین نیروهای امنیتی مواجه شدند. در جریان تبادلهء آتش 32 تروریست کشته و سه تن از پرسونل نیروهای امنیتی زخمی شدند.

اردوی پاکستان می گوید، همچنان صبح روز جمعه 18 شورشی دیگر در جریان یک عملیات جستجو و قرنطین در منطقهء قباییلی توسط اردوی پاکستان کشته شدند.

بعد از حملهء شورشیان بر شاگردان یک مکتب تحت ادارهء اردوی پاکستان در شهر پشاور که در اثر آن 148 تن به شمول 132 طفل کشته شدند، حکومت و اردوی پاکستان تعهد کرده است که طالبان را شکست خواهد داد.

به نوشتهء آژانس خبری فرانس پرس، طالبان گفته اند که حمله را بر مکتب در انتقام به عملیات تهاجمی اردو بر منطقهء قباییلی وزیرستان شمالی ، انجام داده اند.

بعد از یک حملهء مرگبار بر میدان هوایی شهر کراچی، در ماه جون سالجاری میلادی اردوی پاکستان عملیات تهاجمی را بر ضد محلات اخفای طالبان در مناطق قباییلی وزیرستان شمالی آغاز کرد و هوشدار داد که عملیات های دیگر را هم به تعقیب آن انجام خواهد داد.

وزیرستان شمالی از مدت ها به اینسو پایگاه تحریک طالبان پاکستان و شبکهء حقانی به شمار می آید که نیرو های امریکایی و ناتو را در افغانستان هدف قرار می دهد.

ایالات متحدهء امریکا از مدت ها به اینسو خواستار اقدامات برضد گروه های شورشی مستقر در این منطقه بوده است.

به نوشتهء آژانس خبری اسوشیتدپرس بعد از رویداد اخیر در شهر پشاور 77 شورشی در اثر حملات طیارات جت و نیروهای پیادهء اردوی پاکستان در مناطق قباییلی همسرحد با افغانستان کشته شده اند.

اردوی پاکستان همچنان گفته است، روز پنجشنبه نیروهای پیاده 10 شورشی را کشته اند و 17 شورشی دیگر به شمول یک قوماندان ازبک در اثر حملات طیارات جت پاکستانی کشته شدند.

به نوشتهء آژانس خبری فرانس پرس، اردوی پاکستان می گوید که تا اکنون بیش از 1700 شورشی را کشته است و عساکر این کشور 126 تن تلفات داشته اند، اما چون خبرنگاران دسترسی منظم به این منطقهء جنگ ندارند، تحقیق در مورد صحت ارقام و هویت افرادی که کشته شده اند، دشوار است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:52 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG