لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۷

بزودی 23 مظنون به تروریزم در پاکستان اعدام می شوند


وزارت داخلهء پاکستان می گوید 23 تن از متهمین فعالیت های تروریستی در آن کشور در روز های نزدیک اعدام خواهند شد.

این افراد قبلاً به اعدام محکوم شده بودند، اما به زودی حکم بر آن ها به اجرا گذاشته خواهد شد.

از شش سال به اینسو ممنوعیت روی چنین اعدام ها، در پاکستان وضع شده بود، اما به دنبال حملهء مرگبار در یکی از مکاتب پشاور، نواز شریف صدراعظم پاکستان موانع را برداشت و برای تطبیق احکام اعدام مجوز داد.

براساس گزارش ها، راحیل شریف لوی درستیز اردوی پاکستان، به روز پنجشنبه حکم اعدام شش تن از متهمین تروریزم را امضا کرد.

در حملهء روز سه شنبه در مکتب ورسک رود پشاور، 148 تن به شمول 132 کودک کشته شدند. تقریباً تمام قربانیان این رویداد، به خانواده های نظامیان اردو و یا استخبارات پاکستان مربوط می شوند.

در یک خبرنامه اردوی پاکستان آمده است:

محکمه های نظامی آن کشور حکم اعدام شش تن را صادر کرده بودند، اما تطبیق آن تا حالا به تعویق افتاده بود. گفته می شود که در روز های نزدیک، حکم اعدام هفده تن دیگر هم به اجرا گذاشته خواهد شد.

سعد محمد یک افسر سابق اردوی پاکستان می گوید، تطبیق احکام اعدام از حملات تروریستی جلوگیری نخواهد کرد.

به گفته آقای سعد، ادارهء لانه های تروریستان حالا از کنترول اردوی پاکستان بیرون شده است.

سعد محمد می گوید:
"طوری نمی شود که چند تن اعدام شوند و مساله حل شود. این تنها یک عامل است. این فضا را ما ایجاد کرده ایم. در اینجا مکاتب و مدرسه ها وجود دارند. کنترول بالای شورشیان وجود ندارد که چی می گویند؟ تا زمانیکه ما به مساله از همین دیدگاه نبینیم، این یک فیصله فرمایشی است که چند تن اعدام شوند و یا به کابل بروند و آنجا به گشت و گذار بپردازند. پاکستان پالیسی اش را تغییر دهد و آنگاه با نوشیدن جام زهر، این مساله حل شده می تواند."

حکومت پاکستان به روز پنجشنبه عفو هفده تن از افراد محکوم به اعدام را رد کرد. در میان آن ها، محمد عقیل که به داکتر عثمان معروف است، نیز شامل بود.

عقیل که در گذشته یک داکتر اردو بود، به قصد حملات بالای تیم ملی کرکت سریلانکا و قرارگاه اردو در راولپندی متهم، دستگیر و سپس به اعدام محکوم شد.

XS
SM
MD
LG