لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۰

کرزی: غرب باید روش خود را در قبال مسلمانان جهان تغییر دهد


حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان
حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان

حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان فعالیت ها و اعمال خشونت آمیز غرب را در این کشور به گونه جدی محکوم کرد.

آقای کرزی روز یکشنبه در دومین کنفرانس تحقیقی مرکز اعتدال تحت نام افراط و تفریط گفت، کشورهای غرب باید روش شانرا در قبال مسلمانان جهان تغییر دهند.

آقای کرزی می گوید، جهان غرب باید از اقداماتی که باعث بدنامی مردم می گردد دست بردارد:

" جا دارد که امروز در اینجا خصوصاً از جهان غرب بخواهیم تا آنها هم در روش خود تجدید نظر نمایند در مقابل مسلمان ها در دید خود تجدید نظر کند و از وسایل که شاید آنها فکر کنند به منفعت شان است ولی باعث بدبختی مردم می شود خصوصاً باعث بدنامی اسلام می شود استفاده نکنند. "

حامد کرزی همچنان گفت، کشورهای غرب باید این مساله را بدانند که ما به دین آنها احترام داریم و بجز از روابط سیاسی و منافع کشور ها هیچ نوع تضاد میان ما وجود ندارد.

مرکز اعتدال افغانستان در زمان حکومت حامد کرزی ایجاد گردید که هدف آن امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه علیه افراطیت می باشد.

از سوی هم نعمت الله شهرانی رییس این مرکز گفت، به شمول افغانستان بیشتر کشورهای اسلامی در آتش افراطیت می سوزند و باید جهت رفاع و نجات آنان تلاش های لازم صورت گیرد.

در همین حال عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت می گوید، همه روزه مردم بی گناه به نام های مختلف در افغانستان کشته می شوند.

به گفته آقای عبدالله، حکومت وحدت ملی تلاش دارد تا تلاش های صلح نتیجه بدهد و امنیت در این کشور تامین گردد:

" حکومت وحدت ملی متعهد است به برقراری صلح در این کشور در گذشته هم زعامت افغانستان کوشش های بسیار وسیع را در این عرصه کردند و این کوشش ها ادامه خواهد داشت و مردم افغانستان صلح پایدار و صلح عادلانه و با عزت می خواهند."

رییس اجراییه حکومت کشتار مردم بیگناه را محکوم کرد و آن را مخالف تمام موازین اسلامی و بشری خواند.

با آنکه حکومت همواره بخاطر آوردن صلح در کشور تاکید می ورزد اما شماری از تحلیلگران افغان می گویند، صلح و امنیت زمانی در افغانستان تامین می گردد که کشورهای همسایه از مداخله در این کشور دست بردارند.

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG