لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۴

آیا نهال غرس شده توسط اوباما در هند، خشک شده است؟


یک نهال را که رییس جمهور اوباما سه هفته پیش در جریان دیدارش از هند در شهر دهلی جدید غرس کرده بود، خشک و پژمرده به نظر می رسد و این مساله خواب را از چشمان مقامات هندی ربوده است.

اوباما در سفر اخیر اش به هند در محل یادبود از مهاتما گاندی رهبر جنبش استقلال هند، یک نهال سبز و پر برگ درخت پیپل را غرس کرده بود که حالا برگ های آن ریخته است.

مقامات هندی می خواهند یک چیز را یقینی بسازند؛ اینکه نهالی را که بارک اوباما سه هفته پیش در دهلی جدید غرس کرده بود، خشک نشده و جور است.

مقامات هندی می گویند این نهال، خشک و پژمرده به نظر می رسد، ولی نمرده است.

زمانی که اوباما نهال درخت پیپل را در محلی یادبود از مهاتماگاندی در دهلی جدید غرس کرد، این نهال برگ های سبز داشت ولی دیروز خشک، بی حال، ضعیف و بی برگ بود.

نبودن برگهای سبز در این درخت، خواب را از چشمان مقامات هندی ربود. رسانه های هندی به جان مقامات افتاده آنها را مسوول دانسته و گفتند مسوولین بی تفاوتی کرده و گذاشته اند، درختی را که بارک اوباما غرس کرده بود، در کمتر از یکماه خشک شود.

ولی گفته می شود این مساله عادی است، زیرا در حقیقت تمام درخت هان پیپل در این وقت سال برگ هایشان می ریزد.

بی. سی. کاتیار یک کارمند امور زراعت هند بعد از آنکه با چند مقام دیگر هندی از این درخت دیدن کرد گفت، خیر خیریت است، این فقط یک مساله زودگذر فصلی است،درخت اوباما جور است و تا ده روز دیگر جوانه خواهد زد.

شماری زیاد مردم در آسیا درخت پیپل را مقدس می دانند. گفته می شود، بودا در زیر همین درخت پیپل به درجهء روشنگری رسیده بود.

XS
SM
MD
LG