لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۵

منشی سازمان عفو بین الملل به کابل می آید


قرار است سکرتر جنرال سازمان عفو بین الملل هفتهء آینده از کابل دیدن کند.

حوریه مصدق مسوول بخش افغانستان در سازمان عفو بین الملل دیروز به رادیو آزادی گفت، سلیل شیتی سکرتر جنرال این سازمان از روز شنبه پنجم ماه اپریل سفر سه روزه اش را به افغانستان آغاز می کند.
او گفت:

" در این سفر چند هدف نهفته است، هدف اولی این است که یک گزارش در باره حملات بالای مدافعین حقوق زن در افغانستان داریم که این گزارش نشر می شود و در ضمن قرار است او با رییس جمهور، رییس اجراییه و یک تعداد مقامات بلند پایهء افغانستان دیدار های را داشت باشد و در کل روی مسایل حقوق بشر و نگرانی های را که سازمان عفو بین الملل در این راستا دارد، با مقامات دولت افغانستان مطرح می کنند. "

حوریه مصدق افزود، هر چند این سازمان یک اداره اجراییوی نیست، اما در گفتگو با مقامات از راه های دیپلوماتیک تلاش می شود تا حقوق بشر تامین شود.

به گفتهء وی موضوع قتل فرخنده نیز از جمله مسایل اند که در آجندای ملاقات سکرتر جنرال سازمان عفو بین الملل با مقامات افغان قرار دارد.

حوریه مصدق مسوول بخش افغانستان سازمان عفو بین الملل اضافه کرد:

" در این سفر یکی از مسایلی که در ارتباط به قتل فرخنده بحث خواهد شد، مسالهء ناکامی پولیس و مقامات مجری قانون که نتوانستند از قتل که در روز روشن در محضر عام صورت گرفت، جلوگیری بکنند و در عین حال از اقدامات دولت افغانستان به خاطر دستگیری یک تعداد از عاملان این حادثه صحبت خواهند کرد. "

قبل از این سازمان عفو بین الملل گفته بود قاتلان فرخنده و آن عده از ماموران پولیس و کارمندان ادارهء امنیت که مانع کشتن فرخنده نشدند، باید محاکمه شوند.

فرخنده دختر جوان افغان در نزدهم ماه مارچ به اتهام سوختاندن نسخه های قرآن کریم در برابر چشمان پولیس زیر مشت و لگد مردان خشمگین و بی مسوولیت جان داد.

حوریه مصدق، محقق بخش افغانستان سازمان عفو بین المللی گفت، که اگر عاملان قتل این دختر جوان مجازات نشوند، مردم نسبت به حکومت بی اعتماد خواهند شد.

XS
SM
MD
LG