لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۹

قوماندانی مرکزی امریکا: یک دگروال افغان برای کشتن 8 امریکایی پول گرفته بود


قوماندانی مرکزی نیرو های امریکایی و نیرو های هوایی آن کشور می گویند، تحقیقات سازمان ملل متحد نشان می دهد که یک دگروال افغان برای کشتن هشت امریکایی 250 هزار دالر اخذ کرده بود.

بر اساس گزارش رسانه های امریکایی، دگروال احمد گل در 27م اپریل 2011 میلادی هشت تن از پرسونل نیرو های هوایی امریکا و یک قراردادی ملکی را در مرکز نیرو های هوای افغان به قتل رسانید.

گفته می شود با آنکه قوماندانی مرکزی نیرو های امریکایی در این مورد تحقیقات زیاد را انجام داد، اما انگیزه کشته شدن این هشت امریکایی از سوی دگروال افغان را نتوانست روشن کند. اما حالا یک مقام ارشد امریکایی ادعا می کند که یک هیات سازمان ملل متحد انگیزهء این رویداد را یافته است.

به گفتهء وی چند روز قبل از وقوع این حمله احمد گل و خانواده اش مقدار پول هنگفت را اخذ کرده بودند.

گزارش نهایی تحقیقاتی قوماندانی مرکزی نیرو های امریکایی این را ثابت نتوانست که احمد گل با کدام گروه جنایتکار وابسته بود.

شاهدان عینی به تحقیق کننده ها گفته اند که احمد گل بسیاری وقت افسرده می بود، در گپ های بسیار معمولی عصبانی میشد و همچنان در مورد حضور نیرو های امریکایی در افغان اظهار نارضایتی کرده، می گفت که امریکایی ها را خواهد کشت.

در گزارش آمده است که احمد گل در 2006 میلادی به پاکستان رفت و در آنجا با یک تن مشهور که نامش ذکر نشده است در یک مسجد ملاقات کرد و همین شخص باعث تغییر عقاید احمد گل شد.

آوازه های هم است که گویا احمد گل قصد داشت تا حمله انتحاری انجام بدهد.

تحقیق کنندگان می گویند، در 2008 میلادی زمانیکه احمدگل دوباره به افغانستان آمد مردم از وی می پرسیدند که چرا دوباره به اردوی افغانستان می پیوندند، وی در جواب گفته بود که می خواهد امریکایی ها را بکشد.

XS
SM
MD
LG