لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۱۷

فوشنجی: حنیف اتمر بر امریکا اتهام وارد نکرده است


حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان
حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان

شورای امنیت ملی افغانستان می گوید، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان بر ایالات متحده امریکا اتهام حمایت از تروریزم را وارد نکرده و گزارش ها در این مورد را رد می کند.

قبل از این خبرگزاری انترفکس روسیه روز پنجشنبه با نقل قول از اظهارات حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان در سخنرانی اش در کنفرانس امنیتی گزارشی را به نشر رسانده که او گفته است:

" از تروریزم به حیث ابزار سیاست دولتی استفاده صورت می گیرد و تا زمانی محو شده نمی تواند که ایالات متحدهء امریکا از تروریزم حمایت کند."

حکمت الله فوشنجی رییس روابط خارجی شورای امنیت ملی افغانستان دیروز در صحبت با رادیو آزادی گفت، آقای اتمر هرگز چنین چیزی را بیان نکرده که گویا او بر امریکا اتهام حمایت از تروریزم را وارد کرده باشد.

او افزود:

"چیزیکه در خبرگزاری انترفکس روسیه نشر شده اظهاراتی است که حتی با چیزیکه جناب اتمر صاحب گفته، نزدیکی هم ندارد. متاسفانه رسانه های کشور های که این گونه اظهارات غلط و ساختگی را نشر می کنند من فکر می کنم کار مناسبی نیست و جز خدشه دار ساختن نقش رسانه های آن کشور ها چیزی دیگر را به دنبال نخواهد داشت."

حکمت الله فوشنجی اضافه کرد، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان اخیراً برای اشتراک در یک کنفرانس امنیتی در شهر مسکو به روسیه سفر کرده و در سخنرانی اش در آنجا در باره ایجاد گروه های تروریستی، خطر تروریزم به کشور های آسیا میانه و چگونگی مبارزه با تروریزم منطقه یی سخن گفت.

به گفتۀ رییس روابط خارجی مشاور امنیت ملی افغانستان، آقای اتمر در چهارمین اجلاس کنفرانس امنیتی مسکو در اشاره به عوامل اساسی تروریزم در منطقه و جهان گفت که برخی از کشورهای منطقه از گروه های تروریستی حمایت می کنند که این مسأله در افزایش نا امنی های افغانستان و منطقه نقش عمده دارد. حنیف اتمر همچنان گفته است که حمایت دولت ها از تروریزم راه رسیدن به اهداف سیاسی نیست. اما از دولتی نام نگرفت.

در اعلامیۀ که از سوی دفتر مشاور امنیت ملی به نشر رسیده گفته شده است که افغانستان از قربانی های که ایالات متحدۀ امریکا در مقابله با تروریزم در حمایت از بازسازی و مبارزه علیه دهشت افگنی در این کشور متحمل شده قدردانی نموده و این موضوع در موافقتنامۀ امنیتی دو جانبه بین افغانستان و امریکا تجسم یافته است.

XS
SM
MD
LG