لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۸

طراحان حملات بر افغانستان، پاکستان و واتیکان در ایتالیا دستگیر شدند


پولیس ایتالیا روز جمعه 18 مظنون مرتبط به گروه های مسلح القاعده را دستگیر کرد که حملاتی را بر افغانستان، پاکستان و همچنان واتیکان طرح ریزی می کردند.

در ویدیوی که از سوی پولیس ایتالیا به نشر رسیده، حمله پولیس بر منزل رهبر این گروه در شهر بیرگامو در شمال ایتالیا را نشان می دهد.

مایورو موره څارنوال عمومی شهر ساگلیری ایتالیا جای که مرکز این گروه موقعیت داشت گفت، مظنونین اساساً حملات بر کشور های اصلی شان را طرح ریزی می کردند، اما در نوار صوتی که به دسترس قرار گرفته، این افراد همچنان حمله بر شهر واتیکان را نیز در پلان داشتند.

ماریو کارتا آمر پولیس که این عملیات را رهبری می کرد گفت، در این نوار صوتی ثبت شده مظنونین در مورد جهاد در ایتالیا بحث می کردند. او گفت، آنها در ارتباط به حمله بر واتیکان کدام ثبوتی در دست ندارند، اما قویاً شک دارند که این شهر مقدس ممکن در پلان حمله آنها قرار داشت.

فیدریکو لامباردی سخنگوی واتیکان گفت، در گذشته هم احتمال چنین حملات وجود داشت و افشاء این حمله نیز قابل نگرانی نیست.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، ایتالیا مانند دیگر کشورهای اروپایی به دنبال حملات تروریستی بر مجلهء طنزی شارلی هبدو فرانسوی، برای حملات احتمالی تروریستی آماده گی دارد.

مقامات ایتالیایی نگران اند که تعداد زیادی از اعضای گروه های تروریستی می توانند در میان هزاران مهاجر باشند که به ایتالیا می آیند و از این جا به دیگر کشور های اروپایی تقسیم می شوند.

مایورو موره څارنوال این قضیه که در کنفرانس خبری در ارتباط به نتایج تحقیقات، صحبت می کرد گفت، این گروه ها دارای سلاح زیاد بوده و هوادارانی دارند که قادر به انجام حملات تروریستی می باشند.

این گروه ها از اعضای خود پول جمع آوری کردهو آن را در پرواز ها از روم به اسلام آباد می فرستند. اما پولیس ایتالیا می گوید، بیشتر این پول از طریق حواله ها به پاکستان و افغانستان ارسال می گردند.

XS
SM
MD
LG