لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۳

تابلوی "زنان الجزایری" پیکاسو، 179 ملیون و 400 هزار دالر فروخته شد


پابلو پیکاسو هنرمند اسپانیایی که در فرانسه زنده گی می کرد، تابلوی "زنان الجزایری" را در سال 1955 میلادی تصویر کرد. این تابلو با الهام از اثر نقاشی هنرمند فرانسوی ایوجین دولکروه (Eugene Delacroix) که در قرن نزدهم میلادی زنده گی می کرد، تصویر شده است.

تابلوی "زنان الجزایری" روز دوشنبه 11 ماه می سال جاری میلادی در حراجی کریستی (Christie) در نیویارک در جریان مزایده به قیمت 179 ملیون و 400 هزار دالر امریکایی به فروش رسید و کورد قیمت فروش تابلو های نقاشی را در جهان شکست.

قبلا در سال 2013 میلادی یک تابلوی نقاشی هنرمند بریتانیایی فرانسیس بیکن (Francis Bacon) که به قیمت 142 ملیون و 400 هزار دالر فروخته شد، قیمت ترین تابلوی بود که تا آن زمان در جهان فروخته شده است.

جیسی پیلکانن (Jussi Pylkkanen) رییس حراجی کریستی
جیسی پیلکانن (Jussi Pylkkanen) رییس حراجی کریستی

جیسی پیلکانن (Jussi Pylkkanen) رییس حراجی کریستیبا اعلان اینکه تابلوی "زنان الجزایری" ریکارد فروش را در جهان قایم کرده است، به خبرنگاران گفت:

"ما همیشه می دانستیم که این تابلو ریکارد فروش را در جهان خواهد شکست، رکوردی که در همین جا توسطتابلوی فرانسیس بیکن قایم شده بود و به قیمت 142 ملیون و 400 هزار دالرامریکایی فروخته شد. قابل تعجب نیست که نقاشی هنرمند نابغهء قرن بیستم و اگر بخواهید به عقیدهء من، موزارت نقاشی قرن بیستم به 180 ملیون دالر فروخته شود. این شگفت انگیز و یک اثر شگفت آور است."

دوازده درصد کمیشن حراجی کریستی نیز با قیمت فروش تابلوی"زنان الجزایری"پابلوپیکاسو ضمیمه شده است.

سارا لیچمن (Sarah Lichtman) پروفیسور تاریخ دیزاین می گوید، آثار امپرسیونیستی و نقاشی مدرن، مارکیت هنر نقاشی را به خاطر آن در تسخیر خود درآورده است که زیبا و قابل دسترسی بوده، ارزش واقعی آن ها ثابت شده است.

XS
SM
MD
LG