لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۸

کابل: در حمله بر هوتل هیتل، 4 مهاجم مسلح کشته شدند


مهاجمان شب گذشته هوتل هیتل را که در ساحه وزیر محمد اکبرخان مربوط حوزه دهم امنیتی شهر کابل موقعیت دارد مورد حمله قرار دادند.

حمله حوالی ساعت یازده شب گذشته صورت گرفت و گفته شده است که مهاجمان با سلاح سبک، بم های دستی و با راکت های آر.پی.جی مجهز بودند.

درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمان تا حوالی ساعت پنج صبح ادامه یافت.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان به رادیو آزادی گفت که حمله کننده ها چهار تن بودند و تلاش داشتند تا به مهمانخانه هیتل که گفته می شود مربوط خانواده برهان الدین ربانی است داخل شوند.

به گفته آقای صدیقی مهاجمان نتوانستند از دروازه هوتل به داخل بروند و میان آنان و نیروهای امنیتی درگیری حدود شش ساعت ادامه یافت.

عبدالرحمان رحیمی قوماندان امنیه کابل به رادیو آزادی گفت که در این رویداد چهار مهاجم از پا درآمده اند و یک پولیس زخمی شده است.

او میگوید که در این حادثه به کسی دیگری تلفات وارد نشده است.

به گفته آقای رحیمی نیروهای امنیتی تلاش کردند تا عملیات مهار کردن حادثه را با احتیاط کامل به هدف جلوگیری از تلفات به پیش ببرند:

" چهار مهاجم که مجهز با سلاح بودند بالای این هوتل حمله کردند و میخواستند به هوتل داخل شوند.

نیروهای امنیتی به موقع به محل رسیدند و عملیات را بگونه تاکتیکی انجام دادند که در نتیجه آن چهار مهاجم کشته شدند و به افراد ملکی و کسانیکه در داخل هوتل بودند تلفات وارد نشده است. "

این حمله در حالی بر مهمانخانه هیتل در شهر کابل صورت می گیرد که پاکستان به تازگی به طالبان افغانی هشدار داده اند که از عملیات بهاری شان در افغانستان دست بکشند.

این درحالیست که همزمان با این هشدار پاکستان روز گذشته میدان وردک، قندهار، بغلان، خوست و برخی ولایات دیگر شاهد افزایش و شدت حملات مخالفان مسلح دولت بود.

در بیش از دو هفته گذشته این هشتمین حمله انتحاری و گروهی در شهر کابل است که انجام میشود.

پیش از این یک حمله بالای مهمانخانه پارک پیلیس در ساحه کلوله پشته شهر کابل نیز صورت گرفت که منجر به کشته وزخمی شدن چند تن به شمول اتباع خارجی شد.

مسوولیت حمله بر هیتل هوتل را طالبان مسلح بر عهده گرفته اند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG