لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۹

رییس جمهور سابق افغانستان با معاون رییس جمهور چین ملاقات کرد


حامد کرزی در حال قدم زدن در مارکیت ابریشم پیکنگ
حامد کرزی در حال قدم زدن در مارکیت ابریشم پیکنگ

رییس جمهور سابق افغانستان حامد کرزی در جریان دیدار از چین روز چهارشنبه با معاون رییس جمهور این کشور لی یوان چاو ملاقات کرد. خبرگزاری رسمی چین سینهوا میگوید طرفین در تالار خلق چین در پیکنگ صحبت کردند.

در این ملاقات معاون رییس جمهور چین لی گفته است چین و افغانستان دو کشور همسایه می باشند که بر یک دیگر اعتماد دارند و از یکدیگر حمایت می کنند.

رییس جمهور سابق افغانستان در حالی با مقامات چین صحبت می کند که سال جاری شستمین سالگرد برقراری روابط دپلوماتیک بین چین و افغانستان می باشد.

بعد از این دیدار از قول معاون رییس جمهور چین آمده که گفته است چین حاضر است همکاری های خود را در بخش های تجارت، سرمایه گذاری و امنیت با افغانستان بیشتر بسازد.

نظر به خبر سینهوا معاون رییس جمهور چین لی گفته است که از پروسه بازسازی و مصالحه در افغانستان حمایت کرده و برای تامین هرچه زودتر صلح و ثبات و رشد اقتصادی در افغانستان کمک خواهد کرد.

در گزارش همچنان ذکر شده است که رییس جمهور سابق افغانستان حامد کرزی از کمک های چین در ساحه صلح و انکشاف افغانستان سپاسگذاری کرده و بر دوام همکاری چین تاکید کرده است.

قبل از این روز سه شنبه رسانه های چین تصاویری از حامد کرزی را به نشر رسانده بودند که او در مارکیت ابریشم پیکنگ قدم می زند.

رسانه های چین می گویند دوکانداران این مارکیت با دیدن ناگهانی رییس جمهور سابق حامد کرزی حیران شدند و او با زبان چینایی با بعضی از این افراد سلام گفته است.

نظر به گزارش رسانه ها حامد کرزی در این بازار خاص ابریشم، چندین نکتایی و چادر های ابریشمی خریده است.

نظر به بیانات دفتر حامد کرزی، او به دعوت مقامات چین به این کشور سفر کرده است. رسانه های چینایی می گویند که آقای کرزی برای اشتراک در کنفرانس غیر حکومتی سالانه روابط آسیا و ایجاد اعتماد به چین رفته است.

رییس جمهور سابق افغانستان در راه سفر به چین توقف کوتاهی در هند داشت و با صدر اعظم این کشور نریندرا مودی هم دیدار کرده و در مورد تحولات اخیر در منطقه صحبت کردند.

XS
SM
MD
LG