لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۹

مخالفان مسلح دولت ولسوالی چهاردره قندز را تصرف کردند


مسوولان محلی ولایت قندز تایید کردند که ولسوالی چهادره این ولایت سقوط کرده و هم‌ اکنون تحت تسلط مخالفان مسلح حکومت قرار دارد.

محمد عمر صافی والی قندز به رادیو آزادی گفت که از آغاز صبح امروز مخالفان مسلح حکومت بالای پوسته ‌های نیروهای دولتی حمله کرده بودند که سر انجام ولسوالی چهاردره این ولایت شام امروز "شنبه" سقوط کرد:

"در حال حاضر ولسوالی چهاردره سقوط کرده و تمامی ساحات تحت تصرف مخالفان مسلح حکومت قرار دارد، در پُل چهاردره میان طالبان و نیروهای دولتی درگیری جریان دارد."

والی قندز می ‌گوید که نیروهای دولتی آماده هستند تا ولسوالی نامبرده را دوباره از نزد مخالفان مسلح حکومت تصرف نمایند.

در این حال شماری از باشندگان ولسوالی چهاردره در صحبت با رادیو آزادی گفتند که از ساعت دو بجه شب گذشته درگیری میان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح حکومت جریان داشت که سرانجام شام امروز ولسوالی سقوط کرد و هم ‌اکنون بالای تعمیر این ولسوالی بیرق سفید طالبان برافراشته شده است.

از سوی دیگر قوت ‌های نظامی که از ولسوالی چهاردره عقب نیشنی نموده اند، در بندر کابل شهر ولایت قندز گفتند که از اثر عدم توجه مسوولان محلی این ولایت، ولسوالی نامبرده سقوط کرد.

دو تن از سربازان که در ولسوالی چهاردره با مخالفان مسلح حکومت درگیر بودند چنین گفتند:

"بیادر ما از دو روز به اینسو در ولسوالی چهاردره در حالت محاصره بودیم، ولی به وقت زمانش برای ما کمک نرسید که بالاخره ولسوالی سقوط کرد، مسوولان در فکر بچه ‌های مردم نیستند و در پشت دیوار ‌های بزرگ نشسته اند، بیادر یک تعداد از سربازان ما در ولسوالی هنوز مانده اند."

"ما برای مقامات قندز چندین بار زنگ زدیم و خبر دادیم، اما کسی به حرف ‌های ما گوش نکرد و برای ما جواب مثبت ندادند، ما دو روز در حالت محاصر بودیم و بالاخره به قوت خود و هم‌کاری خداوند محاصره را شکستاندیم از ولسوالی بیرون شدیم قریب بود که طالبان ما را اسیر بگیرند."

با این حال امرالدین ولی معاون شورای ولایتی قندز به رادیو آزادی گفت که ولسوالی چهاردره سقوط کرده و هم ‌اکنون میان مخالفان مسلح و نیروهای دولتی در نزدیکی پُل چهاردره درگیری جریان دارد.

موصوف می‌ گوید که اگر وضعیت به همین گونه ادامه پیدا کند، احتمال می‌رود که شهر قندز نیز از کنترول نیرو های دولتی خارج شود.

شایان ذکر است که هم‌ اکنون خط اول نیروهای دولتی در پُل چهاردره قرار دارد، پُلی که شهر ولایت قندز را با ولسوالی نامبرده وصل می ‌سازد، این پُل از مرکز شهر قندز 4 کیلومتر فاصله دارد.

اجمل آرین، قندز

XS
SM
MD
LG