لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۳

وزارت خارجه پاکستان، سفیر افغانستان را احضار کرد


در یک نشانه دیگر از سرد شدن روابط بین افغانستان و پاکستان وزارت خارجه پاکستان دیروز چهارشنبه سفیر افغانستان را در این کشور احضار کرد.

وزیر خارجه پاکستان عزیر احمد چوهدری به سفیر افغانستان در اسلام آباد اظهار داشت که وارد کردن اتهامات به اعتماد در روابط دو کشور که با مشکلات و مساعی زیاد ایجاد شده است، ضربه می زند.

در اعلامیه وزارت خارجه پاکستان آمده است اسلام آباد از تحمل کار می گیرد و از بازی اتهام وارد کردن بر دیگران خود داری می کند. در این اعلامیه گفته شده است که به سفیر افغانستان در اسلام آباد یاد آوری شد که از روی پالیسی مقامات پاکستانی نمی خواهند آتش را شعله ور کنند ولی تنها در دفاع از خود به چنین کار دست خواهند زد.

وزارت خارجه پاکستان در اخیر هفته در مورد به گفته آنها حملات از خاک افغانستان به سمت پاکستان شدیداً اعتراض کرده بود.

وزیر خارجه پاکستان عزیز احمد چوهدری افزود، از حکومت افغانستان توقع دارد که برای جلوگیری از حملات بر سرحدات گام های موثر بردارد و برای ایجاد یک حسن همجواری و روابط مثبت کار کند. به گفته پاکستان در این حملات سه عسکر پاکستانی کشته شده اند.

از سوی دیگر افغانستان ادعا می کند که در حملات عساکر پاکستانی بر ولایت کنر 9 پولیس افغانستان کشته شده اند. در این مورد دیروز وزارت خارجه افغانستان به سفیر پاکستان در کابل شکایت کرد.

این در حالیست که چند روز قبل یک هیات حکومت افغانستان تحت رهبری وزیر خارجه این کشور صلاح الدین ربانی به پاکستان رفته و در مورد مسایل جنجال برانگیز با مقامات این کشور تبادل نظر کرد.

خبرگزاری رویترز می نویسد بعد از سخنرانی جدی رییس جمهور اشرف غنی در مورد پاکستان که هشداری برای اسلام آباد به شمار میرفت جنجال سیاسی بین دو کشور زیاد شده است.

بعد از حملات پیهم خونین در کابل رییس جمهور اشرف غنی بر پاکستان اتهام وارد کرد که به آن گروه های مسلح در خاک خود پناه داده است که برای کشتن مردم افغانستان کمر بسته اند.

XS
SM
MD
LG