لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۹

اوباما نظریه کریملین در مورد مخالفان رژیم سوریه را رد کرد


 بارک اوباما رییس جمهور امریکا
بارک اوباما رییس جمهور امریکا

رییس جمهور ایالات متحده نظر روسیه را در مورد بحران چهار ساله سوریه که می گوید تمام مخالفین رژیم بشار الاسد در این کشور تروریستان هستند، رد کرد.

رییس جمهور امریکا بارک اوباما اظهار داشت که اتحاد روسیه با بشار الاسد و ایران این کشور را در چشم اکثریت مردم سوریه دشمن معرفی می کند و همزمان با آن خطری را ایجاد می کند که اکثریت سنی ها در این کشور در انزوا قرار بگیرند و جنگ دوامدار شود:

"تلاش روسیه و ایران که اسد را تقویه می کنند و سعی دارند که مردم سوریه را سرکوب کنند آنها را به یک گرداب خواهد برد و این عمل موثر نخواهد بود و اگر آنها روش دیگری را پیش نگیرند، برای مدت طولانی در اینجا گیر خواهند ماند."

رییس جمهور اوباما اظهار داشت، روسیه در حملات هوایی خود در سوریه گروه های میانه رو اپوزسیون رژیم سوریه را هدف قرار داده است و بر اهداف گروه دولت اسلامی و تندروان القاعده تمرکز ندارد.

اداره استخبارات بریتانیا امروز سوم اکتوبر تخمین نمود که تا حال 5 فیصد حملات روسیه بر اهداف گروه افراطی داعش صورت گرفته و بقیه گروه های میانه رو را هدف گرفته و افراد ملکی را کشته است.

رییس جمهور اوباما اظهار داشت این عمل، سوریه را از رسیدن به یک راه حل و انتقال سیاسی که زمینه را برای ختم بحران مساعد می سازد، دور تر می کند.

رییس جمهور اوباما این را هم تصدیق نمود که برنامه امریکا برای تعلیم و تجهیز گروه های میانه رو مخالف رژیم سوریه موثر نبوده است.

او افزود اکنون واشنگتن با انقره کار می تا یک قوه را ایجاد نماید که سرحدات جنوبی ترکیه را با سوریه محافظت نماید.

به گفته رییس جمهور اوباما، آنها همچنان برای تقویه کردها در شرق سوریه تلاش می کنند.

اما رییس جمهور امریکا تاکید کرد که نمی گذارد جنگ سوریه به یک جنگ نیابتی بین دو قدرت بزرگ جهان تبدیل شود. او گفت که بحران سوریه تخته شطرنج رقابت قدرت های بزرگ نیست.

رییس جمهور اوباما در یک زمانی در این مورد صحبت می کند که طیاره های جنگی روسیه از سه روز به این سو پیهم اهداف را در سوریه مورد حمله قرار داده اند و مقامات روسیه گفته اند که چنین حملات سه تا 4 ماه دیگر ادامه خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG