لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۰

شش نکتۀ کلیدی در اجلاس وزرای خارجۀ کشورهای عضو ناتو


ینس ستولتنبرگ در سخنرانی افتتاحیۀ نشست دو روزۀ وزیران خارجۀ ناتو در مقر این پیمان نظامی در بروکسل گفت، امروز در مورد ادامۀ حمایت از یک افغانستان با ثبات تصمیم خواهند گرفت.

ینس ستولتنبرگ منشی عمومی ناتو با برشمردن مهمترین مسایل کلیدی اجلاس امروز، می گوید:

اول:

در مورد چگونه حمایت از یک افغانستان با ثبات تصمیم خواهیم گرفت. چون این حمایت به نفع امنیت خود ناتو است. همچنان، در مورد چگونگی ماموریت ما برای آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای افغان در طول سال 2016 صحبت خواهیم کرد. موضوع آغاز کمپین برای گردآوری کمک مالی لازم برای نیروهای افغان پس از 2017 نیز مورد بحث قرار می گیرد.

دوم:

ما تلاش های خود را برای رسیدگی به چالش ها از جانب جنوب افزایش می دهیم، به دلیل این که افزایش افراط گرایی خشونت آمیز و حملات تروریستی اخیر نشان می دهد که ما در برخورد با یک چالش جدید قرار داریم. افزایش آمادگی و آمادگی نیروهای ما بیشتر به جنوب مرتبط است. ما روی اقدامات بیشتر برای تضمین امنیت ترکیه کار خواهیم کرد.

سوم:

ما یک ستراتیژی جدید را برای مقابله با جنگ هایبریدی اتخاذ می کنیم.

چهارم:

ما در مورد راه هایی برای احیای پیش بینی در روابط ما با روسیه بحث می کنیم به طوری که شفافیت حاصل شود و از خطرات کاسته شود.

پنجم:

ما حمایت خود را از اوکراین در زمینه های کنترول و فرماندهی، تدارکات و بخش سایبری بررسی می کنیم.

ششم:

فردا چهارشنبه، وزیران خارجه در مورد دعوت مونته نگرو به آغاز مذاکرات در مورد پیوستن به ناتو و مبدل شدن به بیست و نهمین عضو این پیمان نظامی تصمیم خواهند گرفت.

XS
SM
MD
LG