لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۴

عبیدی: در حمله انتحاری در منطقه "دهمزنگ" کابل ۹ تن کشته شدند


مقام های امنیتی شهر کابل می گویند که در حمله انتحاری امروز در دهمزنگ کابل ۹ تن کشته و ۱۲ تن زخمی شده اند.

مقام های امنیتی شهر کابل می گویند، به جز دو تن تمامی قربانیان حمله انتحاری در ناحیه سوم این شهر در ساحه دهمزنگ، غیر نظامیان اند.

فریدون عبیدی رئیس تحقیقات جنایی قوماندانی امنیه شهر کابل می گوید که حمله کننده با پای پیاده به طرف قوماندانی نظم و امن عامه در حرکت بود، اما قبل از رسیدن به هدف پس از شناسایی از سوی پولیس، خود را منفجر ساخته است.

آقای عبیدی در محل رویداد به خبرنگاران گفت:

"این حمله در راه عام صورت گرفت، پولیس این فرد را شناسایی کرد، می خواست او را دستگیر کند اما انتحار کننده مواد انفجاری اش را منفجر ساخت، ما از این رویدا ۹ نفر شهید و ۱۲ زخمی داریم، خودتان می دانید که این جاده مزدحم است، اکثر قربانیان ملکی اند فقط دو پولیس شهید شده اند و همان دو تنی هستند که فرد انتحار کننده را شناسایی کرده بودند."

این حمله انتحاری حوالی ساعت دو بجه پس از ظهر امروز در چهار راهی دهمزنگ در برابر قوماندانی نظم و امن عامه و در نزدیک قوماندانی پولیس سرحدی رخ داد.

از سوی هم ایوب سالنگی معیین ارشد امنیتی وزارت داخله افغانستان در صفحه تویتر اش نوشته که در این رویداد ده تن کشته و بیست تن دیگر زخمی شده اند.

این حمله در حالی رخ داده است که حدود دو هفته قبل اندکی دور تر از این ساحه در جاده دارالامان بر موتر کارمندان تلویزیون طلوع حمله انتحاری صورت گرفت که در نتیجه آن هفت تن کشته و بیش از بیست تن دیگر زخمی شدند.

شماری از شاهدان عینی رویداد امروز دهمزنگ کابل می گویند که برخی از زخمی ها و کشته شده های این رویداد را در وضعیت بدی مشاهده کرده اند:

"من سهیل رستمی باشنده این منطقه هستم، زمانی که از کوچه بیرون شدم، آمبولانس ها در رفت و آمد بودند از جزئیات تلفات نمی دانم."

"اسم من سمیع است می خواستم از دهمزنگ به طرف نوآباد بروم، زخمی های این رویداد را دیدم که در پیشروی نظم عامه افتیده بودند، چند تن را دیدم که کشته شده بودند، پای یکی از سربازان را دیدم که حتی آنسوی سرک نزدیک دروازه باغ وحش افتیده بود."

مسئولیت این حمله انتحاری را طالبان مسلح به عهده گرفته اند.

مقام های بلند رتبه افغان این حمله را تقبیح کرده و برای خانواده های قربانیان ابراز تسلیت و همدردی کرده اند.

گزارش: سحرلیوال

XS
SM
MD
LG