لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۵

جنرال دوستم می گوید، از حکومت وحدت ملی فاصله نگرفته است


عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور غنی
عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور غنی

هرچند معاون اول ریاست جمهوری تایید میکند که کارهای لازم از سوی حکومت وحدت ملی انجام نشده اما میگوید که وی از حکومت فاصله نگرفته است.

عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور غنی روز پنجشنبه در سومین مجمع عمومی جنبش جوانان در کابل گفت که در تاسیس حکومت وحدت ملی نقش برازنده داشته و به حیث معاون اول ریاست جمهوری به کارش ادامه میدهد.

اما آقای دوستم تاکید کرد که در مورد عملکرد حکومت وحدت ملی نظریاتی دارد: " برخی افراد میگویند که جنرال دوستم از حکومت کنار رفته و یا هم فاصله گرفته است. من چگونه از حکومت کنار بروم و فاصله بگیرم، دولت خود ماست زحمت های را متقبل شدیم و در ایجاد آن نقش اساسی داشتیم. هرگز کنار نمیروم من معاون اول رئیس جمهور هستم اما سخنان خود را دارم. "

پیش از این گفته شده است که عبدالرشید دوستم به علت آنچه عدم خدمتگذاری درست از سوی حکومت وحدت ملی در نزدیک به یک و نیم سال به مردم پنداشته میشود ناراض است.

سلطان فیضی مشاور مطبوعاتی آقای دوستم روز چهارشنبه به رادیو آزادی گفت، اگر حکومت وحدت ملی وعده هایش را عملی نکند ممکن مردم دست به تظاهرات گسترده بزنند.

در کنار ناامنی، فساد اداری و نبود حکومت داری خوب در افغانستان نا رضایتی معاون اول ریاست جمهوری از حکومت وحدت ملی موضوع جنجالی دیگری است که در این روزها مطرح میشود.

بشیر احمد ته ینج عضو ولسی جرگه و سخنگوی جنبش اسلامی میگوید که معاون اول ریاست جمهوری بر عملکرد سران حکومت وحدت ملی انتقاد دارد و تاکید میکند که برای مردم هیچ کاری صورت نگرفته است.

آقای ته ینج روز چهارشنبه به رادیو آزادی گفت که در کنار عدم رسیده گی به وضعیت امنیتی و نبود حکومت داری خوب آقای دوستم از عدم توجه رهبران حکومت وحدت ملی به حامیان و اقوام وابسته به وی نیز نا خوشنود است.

عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور غنی نیز میگوید که مطابق خواست های مردم در بخش های مختلف کار نشده است: " دیگر مردم به حرف باور نمیکنند و گپ را زیاد شنیده اند، برای مردم باید در عمل نشان داده شود که کار صورت گرفته است. شما از ما گیله دارید و من باید به حیث معاون اول رئیس جمهور اعتراف کنم که نتوانستیم کاری مهمی بکنیم و به همین خاطر خود را تا اندازه گوشه میگیرم. "

عبدالرشید دوستم در چند ماه اخیر در نشست ها و جلسات رسمی دیده نشده و پیش از این نیز از ناخوشنودی وی از حکومت وحدت ملی گزارش های به نشر رسیده است.

هرچند آقای دوستم تاکید میکند که به حیث معاون اول ریاست جمهوری به تلاش هایش در راستای خدمت به مردم ادامه خواهد داد اما باور های وجود دارد که موجودیت اختلافات و نارضایتی های مقامات بلند رتبه میتواند سبب بروز چالش های جدی در حکومت گردد.

گزارش: نسیم شفق

XS
SM
MD
LG