لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۳

ارگ ریاست جمهوری آوازه های استعفای وزیر داخله را رد کرد


پس از نشر گزارش ها و آوازه ها در خصوص استعفای وزیر امور داخله افغانستان حالا ریاست جمهوری افغانستان سپردن استعفای نورالحق علومی را به ریاست جمهوری بی اساس میداند.

سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی رییس جمهور روز دوشنبه در یک نشست خبری درکابل اینرا تایید نکرد که وزیرامورداخله استعفا اش را به رییس جمهور سپرده باشد:

"نخیرنی استعفا داده نشده واستعفا به دفتررییس جمهورنرسیده واین مساله حقیقت ندارد. "

آوازه ها درخصوص استعفای نورالحق علومی ازسوی ریاست جمهوری درحالی رد میگردد که پیش ازاین دربرخی ازگزارشها آمده است که وزیرداخله افغانستان استعفا اش را به ریاست جمهوری سپرده است.

به اساس گزارش ها برخی ازمنابع نزدیک به نورالحق علومی گفته اند که رییس جمهورافغانستان استعفای وی را نه پذیرفته است.

درگزارشها به نقل ازاین منبع گفته شده است پس ازاین که عبدالله عبدالله رییس اجرائیه با انتصاب معاون پیشنهادی وی برای معاونت وزارت امورداخله مخالفت کرد آقای علومی استعفا داد.

دربرخی گزارشها از تغییرات در وزارت داخله نیز سخن گفته شده است

جنرال تاج ‌محمد مجاهد قوماندان اردو درغرب کشور به عنوان نامزد وزارت امور داخله و جنرال هلال‌الدین هلال، به حیث معاون ارشد این وزارت، معرفی خواهند شد.

خواستیم نظر وزارت داخله وریاست اجرائیه را دراین مورد داشته باشیم اما آنان به تیلفون های ما پاسخ ندادند.

اما پیش از این صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان در صحبت با رسانه ها موضوع استعفای وزیر امور داخله را رد کرده است .

دراین حال کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه استعفای مقامات کنونی امنیتی را یک نیاز دانسته ومیگویند این مقامات هیچ برنامه برای بهبود وضعیت نداشته اند.

صالح محمد صالح یک عضو این کمیسیون درصحبت با رادیوآزادی تاکید کرد که با توجه به خراب شدن وضعیت امنیتی درکشور وزیرداخله باید استعفا بدهد:

"مامیگویم اگراینها استعفا نکرده باید استعفا بدهد عزت اش این است که استعفا کند این یک دستاورد خوب رایشان است بگذارکه یک شخص دیگر که بتواند مدیریت قوی داشته وافغانستان را ازوضعیت فعلی بیرون سازد."

این اظهارات درحالی مطرح میگردد که در ماه عقرب سال جاری وزیرامورداخله درپیوند به ناامنی ها درکشور ازسوی ولسی جرگه استیضاح گردید اما سخنان اش مورد تایید اعضای ولسی جرگه قرارگرفت.

ازسوی هم برخی از وکلا به این نظراند که با برکناری مقامات امنیتی مشکل امنیتی درکشوربرطرف نشده وبجای این کار باید به بلند بردن وتقویت ظرفیت درارگان های امنیتی توجه لازم صورت گیرد.

XS
SM
MD
LG