لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۲

پیشنهادات جان کمپبل برای جلوگیری از تکرار چالش های سال ۲۰۱۵


جنرال جان کمپبل
جنرال جان کمپبل

همزمان با اینکه شماری از مقام های ارشد نظامی و ملکی امریکا، سال ۲۰۱۶ میلادی را برای افغانستان سال پر چالش خوانده اند، قوماندان عمومی نیروهای خارجی در افغانستان بر آوردن اصلاحات در صفوف نیروهای امنیتی افغان تأکید می ورزد.

جنرال جان کمپبل که ماموریتش در ماه مارچ سال روان میلادی در افغانستان به پایان می رسد، گفت: آوردن اصلاحات در بخش امنیتی می تواند از تکرار رویدادها و چالش های امنیتی سال ۲۰۱۵میلادی در این کشور جلوگیری کند.

وی افزود: "برای حکومت افغانستان لازم است تا در بخش امنیتی اصلاحات کوتاه مدت بیمان آورد و این اصلاحات شامل کاهش شمار پوسته های امنیتی باشد تا نیروهای امنیتی محرک بمانند. برای نظامیان افغان به گونه نوبتی رخصتی داده شود و زمینه اشتراک در میدان های نبرد برای آنان فراهم گردد. به همین گونه افغانان نیاز دارند که در این بخش تمرکز کنند و اطمینان حاصل کنند که سال ۲۰۱۶ میلادی همانند سال ۲۰۱۵ میلادی نخواهد بود. "

جنرال کمپبل هر چند تلاش های وزارت دفاع افغانستان را می ستاید، اما می گوید که هفتاد درصد مشکلات در عدم رهبری خوب در صفوف نیروهای امنیتی است که باید اصلاح گردد.

از سوی دیگر کمپبل از طالبان می خواهد تا با پروسه سیاسی افغانستان که همانا گفتگوهای صلح است یکجا شوند و از جنگ دست بردارند.

او همچنان گفت که در حال حاضر نیز نبرد شدیدی در هلمند ادامه دارد و به نیروهای امنیتی افغان و طالبان در این جنگ تلفات وارد شده است.

جان کمپبل می گوید، تصمیم جابجا سازی صدها نیروی امریکایی در هلمند، با توجه به اوضاع امنیتی در این ولایت گرفته شده است و آنان به نیروهای امنیتی افغان بهتر آموزش خواهند داد.

از سوی دیگر جنرال کمپبل از جامعه جهانی خواست تا در درازمدت به کمک هایش با افغانستان ادامه دهد.

وی افزود: " پیام من این است که ما حداقل در باره افغانستان تا پنج سال دیگر گفتگو کنیم. صحبت کردن برای پروگرام یکساله، زمینه نا امن سازی را برای طالبان فراهم می سازد. پس ما باید در باره حضور درازمدت صحبت کنیم و باید بگویم که تمام کشور ها برای همکاری های درازمدت با افغانستان متعهد هستند. "

با این همه، دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می گوید، حکومت افغانستان برای آوردن اصلاحات در تشکیلات و رهبری اردوی ملی به گونه منظم کار می کند و افراد تازه را برای گماشتن در این بخش آموزش می دهد.

گزارش: نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG