لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۵

ویسا: رئیس جمهور آینده باید راه حامد کرزی را تعقیب کند


مسایل مربوط انتخابات و پروسهء صلح از مهم ترین مطالب روزنامه های چاپ امروز کابل اند.

ویسا
ویسا در سرمقاله اش به رئیس جمهور آینده این کشور پیشنهاداتی را مطرح کرده است.

نویسندهء سرمقاله موقف گیری اخیر رئیس جمهور کرزی در برابر جامعه جهانی را ستوده و تاکید کرده است، هر کسی که رئیس جمهور می شود باید راه آقای کرزی را تعقیب کند.

در سرمقاله آمده است که افغانان دیگر خونی برای ریختاندن در جنگ بیگانه ها ندارند، آنان صلح می خواهند و رئیس جمهور آینده نیز باید این مسالهء را با جامعه جهانی مطرح سازد.

در پایان این سرمقاله آمده است که اگر رئیس جمهور آینده کشور به آرزو ها و خواست های ملت ارزش قایل نشود این امتحانی برای ملت خواهد بود که در برابر چنین زعیم بی پروا چگونه عکس العمل نشان خواهند داد.

انیس
روزنامهء دولتی انیس نوشته است، آیندهء این کشور حالا به نحوه فعالیت کمیسیون های انتخاباتی بسته گی دارد.

در سرمقالهء انیس آمده است که نتایج ابتدایی انتخابات در چهارم ثور اعلام می شود اما در سرمقاله گفته شده که کار های کمیسیون انتخابات بسیار به کندی پیش می رود.
روزنامه نوشته است که کمیسیون های انتخاباتی باید بیشتر مسوولانه عملکرده و جشن ملی افغانان را رونق بیشتر بخشند.

سروش ملت
روزنامه سروش ملت در مطلبی مسالهء وضع محدودیت بر آغا جان معتصم در امارات متحده عربی را به بررسی گرفته است.

سروش ملت نوشته است این خبر کاملاً نادرست است که آغا جان معتصم بخاطر نداشتن ویزه در آن کشور تحت نظارت قرار گرفته است در حالیکه به نوشتهء روزنامه قبل از این شماری از کشور ها به برخی رهبران طالبان که خواهان مذاکرات صلح باشند مصونیت دیپلوماتیک قایل شده اند.

در ادامه آمده است که این مساله بخشی از پلان های سازمان های استخباراتی کشور های منطقه است که نمی خواهند پروسه صلح افغانستان پیشرفت داشته باشد.

محور
روزنامه محور هم در این مورد مطلبی را به نشر رسانیده و نوشته است که محدودیت وضع شده بر آغا جان معتصم زمانِ دور شد که رئیس جمهور کرزی در این مورد با مقامات امارات متحده عربی تیلفونی صحبت کرد.

در مطلب آمده است که قبل از این به شمول امارات متحده عربی برخی کشور های دیگر نیز موافقت کرده بودند که آغا جان متعصم مذاکرات صلح را در این کشور پیش ببرد.
XS
SM
MD
LG