لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۱

محور: کمپاینران در نقش کمیشنران


شماری از روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر در مورد انتخابات و مشکلات مرتبط به آن به بحث پرداخته اند.

محور
روزنامهء محور در صفحه اولش با خط درشت نوشته است که "کمپاینران در نقش کمیشنران."

در این مطلب آمده است که شماری از کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی به حمایت از برخی نامزدان ریاست جمهوری متهم شده اند که به نوشتهء روزنامه این مسأله بیطرفی کمیسیون ها را زیر سوال قرار داده است.

در ادامه آمده است که این کمیشنران از طریق تلیفون معلومات در مورد شمارش آرا را با برخی از نامزدان ریاست جمهوری شریک ساخته اند.

محور نوشته است که فعالین جوامع مدنی از ارگان های قضایی خواسته اند که روابط و فعالیت های کمیشنران و مقامات بلند رتبه کمیسیون های انتخاباتی را تحت کنترول داشته باشد.

سرنوشت
روزنامه سرنوشت به نقل از برخی سناتوران نوشته است که برای رفتن احتمالی انتخابات به دور دوم باید آماده گی ها اتخاذ گردد.
در ادامه همین مطلب آمده است که کمیسیون انتخابات افغانستان باید پیش از اعلام نتایج، آرای پاک را از ناپاک تفکیک کند.

سرنوشت در سرمقاله اش با اشاره به نتایج قسمی انتخابات نوشته است که شکایات زیاد انتخاباتی وجود دارد که باید به گونهء جدی به آن رسیده گی صورت گیرد.

آرمان ملی
روزنامهء آرمان ملی به نقل قول از داوود سلطانزوی و هدایت امین ارسلا دو نامزد ریاست جمهوری نوشته است که گفته اند نتایج قسمی انتخابات خنده آور است.

در این مطلب به نقل از همین دو نامزد آمده است که نتایج قسمی انتخابات برای آنان قابل قبول نیست و گفته اند که تقلب و تخلف های زیادی در انتخابات صورت گرفته که باید به آن رسیده گی شود.

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله اش نوشته است که نتایج انتخابات چه زمانی اعلام خواهد شد.
سرمقاله نویس نوشته است تعداد شکایات انتخاباتی زیاد است و رسیده گی به آن به وقت نیاز دارد.

به باور نویسنده به همین دلیل اعلام نتایج ابتدایی انتخابات که قرار بود بتاریخ چهارم ثور اعلام شود برای دو روز به تاخیر افتاد.

در ادامه آمده است که شکایات انتخاباتی باید به گونه دقیق بررسی گردند و آرای اصلی از تقلبی جدا شود تا به شفافیت و مشروعیت انتخابات صدمه وارد نگردد.

ویسا
روزنامهء ویسا در مطلبی به نقل قول از اعضای دفتر ساحوی کمیسیون شکایات انتخاباتی ولایت هرات نوشته است که گفته اند از سوی حامیان برخی از نامزدان ریاست جمهوری تهدید شده اند.

در مطلب آمده است که این کارمندان از دفتر کار شان خارج شده نمی توانند و در تیلفون های آنان پیام های تهدید آمیز فرستاده می شود.
XS
SM
MD
LG