لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۵

آرمان ملی: مردم نسبت به کارکردهای کمیسیون های انتخاباتی بی باور شده اند


شماری زیادی از روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب شان را بازهم به مساله بن بست های انتخاباتی و تفتیش آرا اختصاص داده اند.

انیس

روزنامه دولتی انیس به نقل از داکتر رنگین دادفر سپنتا رئیس شورای امنیت ملی افغانستان نوشته که ایجاد حکومت وحدت ملی برای تحکیم ثبات این کشور یک اقدام نیک است.

آرمان ملی

روزنامهء آرمان ملی هم به بخشی از صحبت های آقای سپتنا اشاره کرده و نوشته که مردم نسبت به کارکردهای کمیسیون های انتخاباتی بی باور شده اند.

هیواد

روزنامهء دولتی هیواد در سرمقاله اش نوشته که مردم باید در برابر تشکیل نظام های فرمایشی بی تفاوت باقی نمانند در غیر آن به نوشتهء روزنامه این مساله سرنوشت نسل آینده را به تباهی خواهد کشاند.

به باور نویسنده اگر مساله تغییر نظام و قانون مطرح باشد پس باید نماینده های واقعی مردم در یک لویه جرگه گردهم آیند و فیصله کنند که خواهان صدراعظم اجراییوی اند یا خیر؟

سرنوشت

روزنامهء سرنوشت در صفحه اولش با خط درشت نوشته که عبدالله عبدالله در نظارت از تفتیش مجدد آرا بیست ناظر خارجی غیر قانونی دارد.

در ادامه مطلب آمده است که از این میان یکی از این ناظرین فاقد اسناد قانونی دیروز هنگامی شناسایی شد که قصد داشت به نفع عبدالله عبدالله کار کند.

روزنامه به نقل از یک عضو تیم اصلاحات و همگرایی نوشته که با رد این ادعا گفته که آنان به داشتن چنین ناظرین نیازی ندارند.

سرنوشت در یک مطلب به هشدار عبدالرحمن هوتکی معاون کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اشاره کرده که گفته است در صورتی که روی میکانیزم باطل شدن آرا توافق صورت نگیرد روند تفتیش آرا متوقف خواهد شد.

روزنامه در یک مطلب دیگر نوشته که مردم نسبت به انتخابات و دیموکراسی باور شان را از دست داده اند.

نویسنده مطلب پیشنهاد کرده است که حکومت و جامعه جهانی باید برای حل تنش های انتخاباتی چنان یک راه حل منطقی را دریابند که مردم دوباره به انتخابات اعتماد پیدا کنند.

محور

روزنامهء محور در یک مطلب نوشته که اگر به اراده مردم احترام گذاشته نشود و با اراده آنان همچنین بازی صورت گیرد پس این نوع روند های سیاسی هیچگاهی مورد قبول مردم قرار نخواهد گرفت.

نویسنده مطلب به نامزدان ریاست جمهوری پیشنهاد کرده که باید به آرای مردم احترام بگذارند نه به فیصله های بیرونی در این مورد.

XS
SM
MD
LG