لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۸

ولسی جرگه در اوج نا امنی ها به نامزد وزیر دفاع رای رد داد


دادن رای رد از سوی ولسی جرگه به نامزد وزارت دفاع و نگرانی ها در این مورد مهمترین مطالب و تبصره های روزنامه های چاپ امروز کابل را تشکیل میدهد.

چراغ

روزنامه غیردولتی چراغ سرمقاله اش را زیر این عنوان نوشته که ولسی جرگه در اوج نا امنی ها به نامزد وزیر دفاع رای رد داد.

سرمقاله نویس گفته است که نا امنی ها درافغانستان ریشه های سیاسی داشته و رهبران حکومت بجای رسیدگی به آن مصروف تنش های داخلی هستند.

به باور سرمقاله نویس اگر محمد معصوم ستانکزی از سوی ولسی جرگه رای تایید هم بدست می آورد بازهم ممکن نبود که امنیت تامین گردد.

سرمقاله نویس گفته است که وزیر امور داخله نیز نتوانسته است که دربخش امنیت تغییرات مثبتی را به میان آورد.

سرمقاله نویس چراغ نوشته است که موقف کنونی رهبران حکومت مردم را بر حکومت وحدت ملی بی باور خواهد ساخت و مشکلات فعلی به یک فاجعه بزرگ مبدل خواهد شد.

سرنوشت

روزنامه غیردولتی سرنوشت در سرمقاله اش این پرسش را مطرح کرده است که در مساله سرپرستی وزارت دفاع رییس جمهور ملامت است یا ولسی جرگه؟

سرمقاله نویس در پاسخ به این سوال گفته است که در وضعیت کنونی کشوربه وزیردفاع نیاز جدی داشته و اعضای ولسی جرگه باید محمد معصوم ستانکزی را تایید میکردند.

به باور سرمقاله نویس در این موضوع رهبران حکومت نیز ملامت هستند بخاطریکه به گفته وی فرد مسلکی را به حیث نامزد وزیر دفاع به ولسی جرگه معرفی نکرده بودند.

آرمان ملی

روزنامه غیردولتی آرمان ملی در مطلبی تحلیلی نوشته که وزارت دفاع به یک مدیر خوب و با تدبیر نیاز دارد.

در مطلب گفته شده که بیشتر اعضای ولسی جرگه بخاطر وارد شدن اتهام ترور برهان الدین ربانی رییس پیشین شورای عالی صلح به آقای ستانکزی رای تایید ندادند.

نویسنده سرمقاله نوشته است که وضعیت فعلی کشور ایجاب میکند که رهبران حکومت وحدت ملی باید هرچه زودتر فردی دیگری را به حیث نامزد وزارت دفاع به ولسی جرگه معرفی کنند.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش گفته است، با توجه به وضعیت جاری در کشور نامزد وزیر دفاع باید به زودی از سوی رییس جمهور معرفی و ولسی جرگه هرچه زودتر آن را تایید کند.

سرمقاله نویس گفته است که رهبران حکومت این بار باید در معرفی نامزد وزارت دفاع دقت بیشتر کنند تا از سوی ولسی جرگه مورد تایید قرار گیرد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG