لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۷

سرنوشت: از عملیات در بغلان کی سود می‌برد؟


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره های خود را به عملیات جاری در منطقه دند غوری ولایت بغلان و وضعیت امنیتی افغانستان اختصاص داده اند.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت در سرمقاله اش پرسیده است که از عملیات در بغلان کی سود می‌برد؟

سرمقاله نویس به نقل شماری از باشنده ها و فعالین مدنی این ولایت نوشته است که در این عملیات صدها فرد ملکی کشته و زخمی شده اند.

سرمقاله نویس می‌گوید که مخالفان مسلح دولت در روستا های ولایت بغلان حضور دارند و به همین علت در عملیات بیشتر تلفات به افراد ملکی وارد می‌شود.

روزنامه نوشته است که حکومت باید درک کند که هدف قرار دادن قریه ها و آزار و اذیت مردم ملکی راه موفقیت در جنگ نیست.

افغانستان

روزنامه افغانستان در سرمقاله اش گفته است که حکومت این کشور با خلای ستراتیژی در بخش امنیت روبرو است.

سرمقاله نویس می‌گوید، به نظر می‌رسد که سال پیشرو تعیین کننده است، یا مخالفان مسلح دولت در این سال با شکست مواجه می‌گردند و یا هم با پروسه صلح می‌پیوندند.

به باور نویسنده سرمقاله، طالبان مسلح تا هنوز در موقف شان در برابر حکومت افغانستان هیچ نرمش نشان نداده اند و مقامات حکومتی علیه آنان اقدام جدی نکرده اند.

اصلاح

روزنامه اصلاح در سرمقاله اش نوشته است که مجهز ساختن نیروهای هوایی به بحث گرم در افغانستان مبدل شده و حکومت این کشور نیز تلاش دارد تا نیروهای هوایی افغانستان را تقویت کند.

سرمقاله نویس می‌گوید که حالا نیروهای هوایی افغانستان دارنده قول اردو بوده و توانایی هایش با گذشت هر روز بیشتر می‌شود.

کابل پُست

روزنامه غیر دولتی کابل پُست در صفحه نخست اش نوشته است که برخی از حلقات خارجی در تلاش بد نام ساختن سرپرست ریاست امنیت ملی افغانستان هستند.

در مطلب به نقل از منابع امنیت ملی این کشور آمده است که شماری از رسانه های پاکستانی از چند روز بدینسو در مورد دیدار رئیس امنیت ملی افغانستان و رئیس استخبارات پاکستان مطالبی را به نشر می‌رسانند.

اما این منبع امنیت ملی افغانستان که از گرفتن نامش خودداری کرده، همچو گزارش ها را بی اساس خوانده است.

در مطلب به نقل از صاحب نظران آمده است که رسانه های پاکستانی با نشر همچو مطالب سعی می‌کنند ذهنیت عامه در افغانستان را مخشوش سازند.

آرمان ملی

روزنامه غیر دولتی آرمان ملی در سرمقاله اش خطاب به مردم گفته است که بی تفاوت نباشید چون حکومت سقوط می‌کند.

سرمقاله نویس به نقل از احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور گفته است، حکومت ارادۀ از بین بردن تروریستان را ندارد و فیصله های محاکم در مورد مخالفان مسلح را نیز عملی نمی‌کند.


نسیم شفق

XS
SM
MD
LG