لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۸

سمسونگ (Samsung) با پروژهء "مصوونیت لاری ها"


طوریکه دیده می شود در اکثر کشورهای جهان که شاهراه های بزرگ ترانسپورتی وجود دارد و عراده جات به سرعت زیاد در آن تردد دارند، هزاران تن در اثر حادثات ترافیکی کشته می شوند.

به عقیدهء کارشناسان امور ترانسپورت و مصوونیت جاده ها، یکی از عوامل که باعث این حادثات ترافیکی می شود، راننده گی در عقب لاری های بزرگ است.

در حالت راننده گی در عقب لاری های بزرگ، راننده گان نمی توانند تصویر دقیق از آنچه در مقابل لاری ها می گذرد، داشته باشند و در برخی موارد با اتخاذ تصمیم نادرست و سبقت غیرمصوون موجب حادثات ترافیکی مرگبار می شوند.

پاسخ به این پرسش که چگونه می توان مصوونیت بیشتر را برای راننده گی در عقب لاری های بزرگ فراهم کرد؟ از مدت ها به اینسو مطرح بوده است.

اینک شرکت بزرگ الکترونیک سمسونگ (Samsung) در تلاش برای پاسخ به این پرسش با ارایهء پرده های تلویزیونی مخصوص که در عقب لاری ها و تریلرهای بزرگ نصب می شود، پیش قدم شده است.

شرکت سمسونگ این پروژه را "مصوونیت لاری ها" نام نهاده است. این سیستم طوری فعالیت می کند که کمره های بی سیم تعبیه شده در جلو لاری ها، تصویر دقیق وضعیت شاهراه و ترافیک مقابل راننده لاری را در پرده های تلویزیونی که در عقب لاری ها نصب شده است، بدون تاخیر زمانی، نمایش می دهد.

سیستم جدید ارایه شده توسط شرکت سمسونگ به راننده گانی که در عقب لاری ها قرار دارند، زمینهء آن را مساعد می سازد که بطور دقیق از وضعیت ترافیک مقابل اطلاع حاصل نموده، بطور درست در مورد سبقت مصوون از لاری ها و شیوهء راننده گی هماهنگ با وضعیت ترافیک، تصمیم بگیرند.

این سیستم بر علاوهء جلوگیری از سبقت نامساعد، در مواردی که حوادث غیر مترقبه در برابر لاری ها اتفاق می افتد و موجب برک آنی لاری ها می شود نیز می تواند، خیلی موثر باشد.

در حال حاضر سیستم جدید ارایه شده توسط شرکت سمسونگ در موتر های لاری در ارجنتاین که بیشترین رقم تلفات ناشی از لاری ها را دارد نصب شده است.

با آنکه تا هنوز در مورد اینکه این سیستم جدید در شاهراه های که خطوط متعدد دارد و ممکن به جای کمک، موجب سراسیمه گی راننده گان هم شود، پرسش های نزد کارشناسان امور ترانسپورت و مصوونیت جاده ها وی جود دارد، اما شرکت سمسونگ امیدوار است که این سیستم جدید توسط مقامات بین المللی مصوونیت جاده ها تصویب شده، به یک وسیلهء حتمی مصوونیت لاری ها در سرتاسر جهان تبدیل شود.

XS
SM
MD
LG